Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Totul despre shake-ul cu proteine

Print
totul-despre-shake urile-cu proteine

O masă rapidă și echilibrată
Shake-urile cu proteine care sunt destinate a fi înlocuitori de masă sunt grozave pentru persoanele care sar peste mese. Se prepară rapid, sunt convenabile și pot furniza o nutriție echilibrată atunci când  timpul pentru prepararea mesei este limitat.

Înlocuitor de masă care te ajută să pierzi în greutate
Pentru cei care încearcă să piardă în greutate, un shake înlocuitor de masă poate fi consumat pentru înlocuirea unei mese sau a două mese pe zi. Pe lângă faptul că este convenabil, shake-ul cu proteine înlocuitor de masa, are un conținut de calorii definit și porții controlate ceea ce face mai ușor de controlat consumul total pe zi.

Supliment care te ajută să iei în greutate
Pentru cei care încearcă să ia în greutate, shake-ul cu proteine poate fi consumat pentru a obține calorii suplimentare. Consumul de shake cu proteine între mese sau înainte de culcare, poate stimula aportul de calorii într-un mod sănătos.

Suplimentarea aportului de proteine
Alt motiv pentru care ar trebui să iei în considerare shake-ul cu proteine este stimularea aportului zilnic de proteine în cazul în care este dificil să  obții aportul necesar  doar din mesele pe care le ai de-a lungul zilei. Când îți prepari propriul shake, poți ajusta cantitatea de proteine conform nevoilor tale individuale.

Ca și combustibil înainte și după antrenamente
Mulți oameni consumă shake-urile de proteine după antrenamente dar acestea sunt bine venite și înainte de antrenamente. Cei care fac deseori antrenamente dimineața și vor să aibă o masă ușoară înainte, shake-urile cu proteine pot fi luate, de asemenea, în considerare.

Îmbunătățirea echilibrului alimentar
Poți adăuga la un shake simplu cu proteine ingredientele suplimentare pe care le dorești și care te pot ajuta să atingi obiectivele zilnice nutriționale. Este ușor să adaugi o porție de fructe sau de legume dar poți de asemenea să stimulezi aportul de fibre  sau grăsimi sănătoase.

Alegerea mixului potrivit pentru shake-ul tău cu proteine

Unele amenstecuri de shake-uri cu proteine sunt “complete”:  concepute pentru a fi preparate simplu, amestecându-le doar cu apă. Dar, sunt și shake-uri care sunt concepute a fi preparate cu lapte. Combinația de shake amestecat cu  lapte  furnizează echilibru nutrițional echilibrat.

Pudra de proteină provenită din surse animale conține zer și cazeină ( ambele din lapte), ca și proteină albă din ouă. Pentru cei care preferă să își ia proteinele din proteine vegetale, există pudră  de proteine provenită din surse ca soia, orez, mazăre sau quinoa.

Există pudre de proteine care conțin un amestec de proteine. Un motiv pentru aceasta, este faptul că diverse proteine sunt digerate în mod diferit. De exemplu, proteina din zer este digerată mai ușor decât cazeina. Această combinație între digestie  mai grea și ușoară a proteinelor poate fi benefică pentru creșterea și refacerea masei musculare.

Cu excepția proteinei din soia, alt motiv este că proteinele vegetale nu sunt considerate a fi complete din punct de vedere nutrițional. Multe pudre de proteine vegetale conțin un amestec de mai multe proteine vegetale. În acest fel, produsul final furnizează un complex esențial de amino acizi și prin urmare, proteină completă.

Multe pudre de proteine au arome, dar pot fi găsite de asemenea și simple, fară arome. Mulți oameni consideră că cele mai gustoase shake-uri sunt cele care conțin pudră de proteine cu arome. Acestea se pot personaliza cu cantitatea potrivită de proteine adăugând în shake pudră de proteine suplimentară fară arome daca este necesar pentru nevoile individuale.

Majoritatea shake-urilor cu proteine , atunci când sunt preparate respectând indicațiile de pe etichetă, furnizează de obicei, 15-20 grame de proteine pe porție.

Alege lichidul pentru a-ți face propriul shake cu proteine

Pentru a obține un echilibru nutrițional potrivit de la  shake-ul pe care-l prepari, este important să respecți indicațiile de pe etichetă.

Dacă prepari shake-ul cu  lapte:

  • Multe mixuri de shake-uri cu proteine sunt concepute pentru a fi preparate cu apă, astfel încât produsul final va avea echilibrul nutrițional pe care producătorul l-a dorit. Există însă și produse pentru care se recomandă prepararea cu lapte (din soia sau de vacă) pentru a obține echilibrul nutrițional dorit.
  • Atât laptele de vacă cât și cel de soia contribuie la suplimentarea cantității de proteine din shake-ul tău: aproximativ 9 grame. Laptele furnizează de asemenea vitamine și minerale suplimentare iar în acest fel,  poți beneficia de un shake nutrițional complet.

Dacă prepari shake-ul cu apă:

  • Apa ar trebui folosită numai pentru acele shake-uri cu proteine pentru care este recomandată prepararea cu apă. Aceste produse sunt echilibrate deja nutrițional și nu sunt necesari nutrienți adiționali din lichidul cu care se prepară.
  • Orezul, migdalele sau laptele de ovăz furnizează foarte puține proteine, așadar aceste lichide sunt folosite de obicei pentru shake-urile pentru care se recomandă prepararea cu apă. Această alternativă- cu lapte- va adăuga un pic de aromă și câteva calorii adiționale dar cu foarte puține proteine.
  • Sucul de fructe nu aduce aport de proteine suplimentar pentru shake-ul tău, Așadar, și acesta poate fi folosit pentru  shake-urile care se recomandă a fi preparate cu apă. Conține însă ceva calorii,  așadar, trebuie să ai grijă de acest aspect. Pe de altă parte, dacă încerci să suplimentezi aportul de calorii, folosirea sucului de fructe pentru shake, te-ar putea ajuta.
  • Bineînțeles, orice fel de lapte poate fi folosit pentru shake-urile pentru care se recomandă prepararea cu apă. Adaugarea laptelui contribuie la suplimentarea aportului de proteine si a caloriilor.

5 suplimente pentru shake-ul cu proteine

Extra proteine
Chiar daca shake-ul tău conține deja proteine, poate dorești să adaugi mai multe dacă nevoia ta este mare. Desigur, pentru a suplimenta aportul de proteine,  poți adăuga pudră de proteine simplă dar poți de asemenea să iei în calcul alimente precum brânză de vaci cu conținut scăzut de grăsime, iaurt, brânză ricotta ori brânză tofu.

Fructe și legume
Adăugarea fructelor și legumelor la shake-ul cu proteine este un mod simplu de a avea o alimetație sănătoasă în dieta zilnică. Fructele și legumele congelate sunt comod și convenabil de folosit și îi oferă shake-ului tău o textură mai densă. Încearcă și diferite combinații mai îndraznețe precum ananas cu morcov sau banană cu dovleac. Poți încerca și ingrediente mai îndrăznețe pentru shake-ul tău : frunze de spanac sau sfeclă.

Fibre
Majoritatea shake-urilor de proteine nu conțin multe fibre iar majoritatea oamenilor nu mănâncă cât ar trebui. Încearcă așadar să adaugi în shake-ul tău, alimente bogate în fibre. Evident, poți alege pudră de fibre specială sau să alegi fructe și legume, fulgi de ovăz, tărâțe ori semințe de floarea soarelui, in sau chia, toate bogate în fibre.

Calorii
Dacă ai nevoie de un conținut mai mare de calorii, poți adăuga la shake-ul tău, fulgi de ovăz, alune, unt de arahide, avocado sau fructe uscate.

Gheață
Gheața mărește volumul  shake-ului tău și vei obține o porție mai mare fără a avea și calorii adăugate. Este un truc pentru cei care sunt foarte atenți la greutate!

Susan Bowerman este director pentru Educație în Nutriție la Herbalife și specialist autorizat în nutriție sportivă.


ro-RO | 17.10.2018 12:37:16 | NAMP2HLASPX01