Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Vrei să crești masa musculară?

Ai nevoie de proteine și chiar mai mult
Print
customer-newsletter-feb2018-2

Nutrienții esențiali pentru creșterea masei musculare

Mulți bărbați  care încearcă să mărească masa musculară încearcă în același timp  să piardă grăsime. Dar uneori, abordarile pe care le au pentru atingerea acestor obiective, sunt în contradicție. Ei vor lua o mulțime de proteine, care, asociate cu exerciții fizice făcute constant vor duce în final la mai multă masă musculară slabă. Dar, din dorința de a le împărți, pot de asemenea să ajungă să renunțe la calorii o perioadă prea lungă timp.

Aceasta poate fi o problemă. Dacă renunți prea mult timp la calorii, anumite proteine pe care le ei, pot fi consumate mai mult decât trebuie în loc să fie păstrate pentru dezvoltarea mușchilor. Așadar, pentru creșterea masei musculare, trebuie să te asiguri că ai suficiente calorii care să spijine activitatea fizică și cantitatea optimă de nutrienți.

Carbohidrați:

Mulți culturiști privesc carbohidrații ca pe un inamic iar acest lucru este o greșeală. Într-adevăr carbohidrații foarte rafinați și dulciurile pot dăuna organismului. Dar carbohidrații potriviți care se găsesc în cereale, fasole, fructe și legume, ajută la efectuarea activităților fizice, inclusiv la lucrul mușchilor. Fără cantitatea potrivită de carbohidrați, o parte din proteinele pe care le consumi, vor fi folosite pentru a putea susține efectuarea acestor exerciții. Așadar, asigură-te că incluzi în dieta ta cantitatea potrivită de carbohidrați  de înaltă calitate.

Grăsimi:

Grăsimea dietetică este câteodată subapreciată de unii atleți. Precum carbohidrații, si grăsimile pot avea o reputație rea, nemeritată. O cantitate mică de grăsimi bune, este foarte importantă. Aceasta, datorită faptului că anumiți acizi grași esentiali nu pot fi produși de organism. Acizii grași reprezintă o componentă vitală a fiecărei membrane celulare, inclusiv a celulelor musculare. Corpul se bazează pe grăsimi care ajută la efectuarea exercițiilor de intensitate medie, pe termen lung. Acestea sunt tipurile de exerciții care pot fi asociate cu un regim specific de creștere a masei musculare și de scădere a grăsimii. Trebuie să iei in considerare sursele bune de grăsimi precum nuci, pește, ulei de măsline și avocado.

Proteine:

Consumul unei cantități optime de proteine, este important pentru stimularea dezvoltării musculare, așadar, nu renunța la ele. Procesul de sinteză a proteinelor  musculare este stimulat de o activitate intensă de exerciții. Dar, este de asemenea stimulat și de consumul de proteine. Acesta este unul din motivele pentru care atleții care fac exerciții intense ar trebui distribuie aportul de proteine destul de uniform de-a lungul zilei.  În acest fel, sinteza proteinelor musculare este foarte importantă în comparație cu următoarea repartizare: o mică cantitate de proteine în prima parte a dimineții, putin mai multe la prânz si o cantitate foarte mare la cină.

Ambele surse, animale si vegetale furnizează necesarul pentru creșterea blocului de proteine musculare. Proteinele care se digeră rapid, precum proteinele din zer, sunt bogate în aminoacidul esential - leucină care stimulează procesul de sinteză a proteinei musculare. Iar proteinele care se digeră mai lent, precum cazeina poate ajuta la prelungirea acestui proces.

Așadar,  nu este nimic care să sugere că proteinele mai “rapide” sunt mai bune decât proteinele mai “lente“ sau invers. Ceea ce este  important de știut, este faptul că necesarul de proteine poate fi obținut atât din surse vegetale cât și animale. Cu o planificare atentă pentru aportul total, chiar si persoanele vegetariene si vegane pot consuma proteine pentru a susține dezvoltarea masei musculare.

Susan Bowerman este Director pentru Training de Nutriție la Herbalife. Susan este Dietician și Specialist Certificat în Dietă Sportivă.



ro-RO | 21.05.2018 13:12:54 | NAMP2HLASPX02