Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

12 Sfaturi motivaționale

Print
customer-newsletter-feb2018-3

1. Sănătatea inimii

Implicarea în activități cardiovasculare este bună pentru inima ta. Inima ta este un mușchi iar dacă îl soliciți să lucreze câteva zile pe săptămână, acest lucru, poate ajuta la îmbunătățirea ritmului cardiac. Dacă soliciți activitatea cardiovasculară în mod constant, poți scădea în general ritmul de repaus cardiac ceea ce este bine pentru sănătatea ta pe termen lung.

2. Piele strălucitoare

Cand practici exerciții fizice, fluxul sanguin crește. Strălucirea pe care o capeți după exerciții, poate că nu durează o zi întreagă, dar cu siguranță vei arăta mai radiant  imediat după sesiune.

3. Îmbunătățirea posturii

Exercițiile fizice practicate cu regularitate, te pot face să devii mai conștient de postura ta. Pe măsură ce câștigi încredere în corpul tău și te vei familiariza cu  mișcările, vei deveni mai conștient de ceea ce are nevoie corpul tău pentru a se simți bine. Este bine cunoscut că un alt avantaj al unei posturi corecte , te poate face să pari mai înalt.

4. Mai puține dureri

Dacă ai articulații dureroase și rigide care sunt datorate faptului că stai pe scaun întrega zi, mișcările mai dese vor ajuta la atenuarea acestora. Articulațiile care sunt rigide, tind să devină dureroase. Pe măsură ce vei face exerciții în mod constat, mișcările vieții cotidiene, vor deveni mai ușor de realizat.

5. Îmbunătățirea compoziției corporale

Când efectuezi exerciții fizice ca parte a stilului tău de viață, vei începe să vezi schimbările în modul în care arăți și te simți. Poți scăpa de grăsimea în exces și să câștigi masă musculară care te ajută să arăți mai bine iar corpul tău va arde caloriile într-un mod mai eficient. Având un procent mai mare de masă musculară slabă, caloriile necesare sunt doar pentru susținerea acesteia, în comparație cu altă persoană care are aceeași greutate dar cu un procent mai mare de grăsime.

6. Te simți mai fericit

Practicarea exercițiilor fizice te poate face să te simți mai fericit în viața de zi cu zi. Unul dintre motive este creșterea numărului de endorfine atunci când ești activ. Endorfinele sunt hormonii de fericire naturali ai corpului . Acest sentiment de realizare poate adeseori să îți ofere un sentiment mai bun de bunăstare.

7. Controlează-ți greutatea

Exercițiile fizice pot ajuta  la prevenirea excesului de greutate și la menținerea pierderii în greutate. Când practici activități fizice, arzi calorii. Cu cât faci mai multe exerciții, cu atât mai multe calorii o să arzi.

8. Mai multă energie

Exercitiile fizice practicate în mod constant, pot îmbunătăți puterea musculară și sporesc rezistența. În timpul exercițiilor, corpul tău trebuie să livreze oxigen și nutrienți către țesuturi pentru a ajuta sistemul cardiovascular să lucreze mai eficient. Atunci când inima și plămânii lucrează mai eficient, ai mai multă energie pentru îndeplinirea sarcinilor zilnice.

9. Concentrare maximă

Exercițiile fizice practicate în mod constant, pot ajuta la îmbunătățirea funcției creierului. Diferite studii au demonstrat că exercițiile cardiovasculare pot crea celule cerebrale noi ( neurogeneza) și îmbunătățesc în general,  performanța creierului. Studiile sugerează că exercițiile fizice mai intense pot crește de asemenea nivelul  unei proteine  derivate din creier( cunoscută sub numele  de BDNF -“Factor neurotrofic derivat din creier”). Se presupune că BDNF ajută la luarea deciziilor și la o ușurință în procesul de învățare.

10. Mai puțin stres

Exercițiile fizice acționează la înlăturarea temporară a stresului zilnic. Atunci când practici exerciții fizice sau faci activități distractive, nu te mai gândești la lucrurile dificile din viața ta. Dacă reușești să ieși din rutina zilnică și să îți acorzi mai multă atenție, poți reduce sentimentul de stres. Mai puțin stres, poate ajuta la scăderea în greutate deoarece mulți oameni au tendința de a mânca nesănătos pentru a combate stresul.

11. Întâlnește noi oameni

Exercițiile fizice îți pot oferi oportunitatea de interacțiune socială care, altfel, poate lipsi din viața ta. Începerea unei noi activități te poate ajuta să îți găsești un cerc de prieteni sau să îți poate oferi  oportunitatea de a întâlni vechi prieteni. De obicei, ieșim la masă atunci când  dorim să interacționăm cu alți oameni, dar și practicarea exerciților fizice ne oferă această oportunite iar în plus, este mult mai bine și pentru talia ta.

12. Somn mai bun

Faptul că ești activ, te poate ajuta să-ți îmbunătățești  somnul. Exercițiile fizice ajută la creșterea temperaturii corporale. Pe măsură ce acesta revine la normal, te simți relaxat și pregătit de somn.



1. Sănătatea inimii

Implicarea în activități cardiovasculare, este bună pentru inima ta. Inima ta este un mușchi iar dacă îl soliciți să lucreze câteva zile pe săptămână, poate ajuta la îmbunătățirea ritmului cardiac. Dacă soliciți activitatea cardiovasculară în mod constant, poți scădea în general ritmul de repaus cardiac, ceea ce este bine pentru sănătatea ta pe termen lung.
În spijinul informațiilor: Adaptarile cardiovasculare la exercițiile fizice includ  o îmbunătățire a capacitații cardiace , o rezistență redusă la fluxul sanguin și o capacitate îmbunătățită de a rezista la oboseală prin creșterea eficienței inimii. Specificul exercițiilor este important pentru îmbunătățirea sănătății cardiovasculare; efectuarea unui exercițiu cardiovascular obișnuit ( ex: mersul pe jos, jogging-ul, ciclismul, înotul) vor avea un impact pozitiv asupra inimii, sistemului vascular, plămânilor într-o măsură mai mare decât exercițiilor de rezistență sau flexibilitate. Exercițiile cardiovasculare regulate sunt eficiente în tratamentul tensiunii arteriale  precum și în prevenirea dezvoltării acesteia 7. Adițional, exercițiile constante și obiceiurile alimentare corespunzătoare pot îmbunătății tensiunea arterial, colesterolul ( ex. LDL-C, HDL-C) și nivelul trigliceridelor din sânge. Efectul cumulat al exercițiilor reduce riscul bolilor cardiovasculare ( CVD) – un termen umbrelă pentru mai mult de 20 de boli ale inimii 7.
1. McArdle, W.D., Katch, F.I., & Katch, V.L. (2015). Functional capacity of the cardiovascular system. Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance(8th Ed.)(pp. 344-345). Baltimore, MD: Walters Kluwer Health.
2. Haff, G.G., & Triplett, N.T. (2016). Essentials of Strength Training and Conditioning (4th Ed.)(pp. 87-134). Champaign, IL: Human Kinetics.
3. Nieman, D. (2011). Heart disease. Exercise Testing and Prescription (7th ed.) (pp. 299-350). New York, NY: McGraw-Hill.

2. Glowing skin

Când practici exerciții fizice, fluxul sanguin crește. Strălucirea pe care o capeți după exerciții, poate că nu o să dureze întreaga zi, dar cu siguranță vei arăta mai radiant  imediat după antrenament.** Bazat pe experientă dar exercițiile cardio mai susțin o creștere a fluxului sanguin.

3. Îmbunătățirea posturii

Exercițiile fizice practicate cu regularitate, te pot face să fii mai conștient de postura ta. Pe măsură ce câștigi încredere în corpul tău și vei cunoaște  mișcările, vei deveni mai conștient de ceea ce are nevoie corpul tău pentru a se simți bine. Este bine cunoscut că un alt avantaj al posturii, te face să pari mai înalt.
În sprijinul informațiilor: Potrivit clinicii Mayo; Exercițiile fizice, în special stretching -ul, pot ajuta la diminuarea durerilor, problemelor posturale, în special a sindormului capului înainte.e.
Jurnal: Mayo Clinic health letter (English ed.) ISSN:0741-6245 Date:08/01/2013
Volumul: 31
Issue: 8
Pagina: 1

4. Mai puține dureri

Dacă ai articulații dureroase și rigide care sunt datorate faptului că stai pe scaun întrega zi, mișcările mai dese vor ajuta la atenuarea acestora. Articulațiile care sunt rigide, tind să devină dureroase.Pe măsură ce vei face exerciții în mod constat, mișcările vieții cotidiene, vor deveni mai ușor de realizat.
În sprijinul informațiilor:  Efectuarea exercițiilor  de rezistență moderate ca intensitate cu o gamă adecvată de mișcare poate crește grosimea cartilagiului  Dacă încărcarea progresivă se execută corespunzător, efortul mare nu o să ducă la boli articulare degenerative. De fapt, riscul de adezvolta osteoartitră poate fi redus  prin menținerea sau creșterea puterii musculare prin exerciții de rezistență. Aceaste adaptări ale țesutului conjunctiv în urma exercițiilor vor duce la capicități funcționale mai mari.  
Haff, G.G., & Triplett, N.T. (2016). Essentials of Strength Training and Conditioning (4th Ed.)(pp. 87-134). Champaign, IL: Human Kinetics.
Garber, C.E., Blissmer, B., Deschenes, M.R., Franklin, B.A., Lamonte, M.J., Lee, I., …Swain, D.P. (2011). Quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory, musculoskeletal, and neuromotor fitness in apparently healthy adults: Guidance for prescribing exercise. Medicine & Science in Sports & Exercise, 43(7), 1334-1359.


5. Îmbunătățirea compozitiei corporale

Când efectuezi exerciții fizice ca parte a stilului tău de viață, vei începe să vezi schimbările în modul în care arăți și te simți. Poți să scapi de grăsimea în exces și să câștigi masă  musculară care te ajută să arăți mai bine  iar corpul tău va arde caloriile într-un mod mai eficient. Având un procent mai mare de masă musculară slabă caloriile necesare sunt doar pentru susținerea acesteia , în comparație cu altcineva care are aceeași greutate dar cu un procent mai mare de grăsime.
În sprijinul informațiilor: Având un procent mai mare de masă musculară slabă, caloriile necesare sunt doar pentru susținerea acesteia , în comparație cu o altă persoană  care are aceeași greutate dar  un procent mai mare de grăsime.
1. Nieman, D.C. (2011). Exercise Testing and Prescription: A Health-Related Approach (7th ed.). New York, NY: McGraw Hill.
2. Garber, C.E., Blissmer, B., Deschenes, M.R., Franklin, B.A., Lamonte, M.J., Lee, I., …Swain, D.P. (2011). Quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory, musculoskeletal, and neuromotor fitness in apparently health adults: Guidance for prescribing exercise. Medicine & Science in Sports & Exercise, 43(7), 1334-1359.


6. Te simți mai fericit

Practicarea exercițiilor fizice te poate face să te simți mai fericit în viața de zi cu zi. Unul dintre motive este creșterea numărului de endorfine atunci când ești activ. Endorfinele sunt hormonii de fericire naturali ai corpului . Acest sentiment de realizare poate adeseori să îți ofere un sentiment mai bun de bunăstare.
Informații: Cei care fac exerciții fizice în mod constant tind să aibă o postura mai bună după practicarea acestora în comparație cu cei care nu au activitate fizică regulată.
Buckworth, J., Dishman, R.K., O’Connor, P.J., & Tomporwoski, P.D. (2013). Exercise Psychology (2nd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
Reed, J. & Ones, D.S. (2006). The effect of acute aerobic exercise on positive activated affect: A meta-analysis. Psychology of Sport and Exercise, 7, 477-514.


7. Controlează-ți greutatea

Exercițiile  pot ajuta  la prevenirea excesului de greutate și la menținerea pierderii în greutate. Când practici activități fizice, arzi calorii. Cu cât faci mai multe exerciții, cu atât mai multe calorii o să arzi.
Dovezi stiințifice: Unul din beneficiile extraordinare ale practicării HIIT, este eficiența atât în ce privește timpul alocat pentru practicarea lui cât și în arderea caloriilor. Mai specific, HIIT este un exercițiu care provoacă ardearea caloriilor și după terminarea lui în comparație cu un exercițiu moderat ca intensitate datorită EPOC ( Consumul de oxigen post exercițiu) . EPOC este cantitatea de oxigen necesară pentru restabilirea corpului și nivelul de pauză a funcției metabolice . Mărimea EPOC este determinată în principal de durata și intensitatea exercițiilor; exercițiile prelungite și de intensitate mai mare, se presupune că generează EPOC mai mare ( ex. consum caloric post exercițiu). Acest tip de antrenament poate fi important in special pentru  obiectivul de modificare a compoziției  corporale  și /sau a masei ca rezultat al nivelului ridicat de metabolism pentru o perioadă mai lungă de timp.
1. Borsheim, E., & Bahr, R. (2003). Effect of exercise intensity, duration and mode on post-exercise oxygen consumption. Sports Medicine, 33(14), 1037-1060.

8. Mai multă energie

Exercitiile fizice practicate în mod constant , pot îmbunătăți puterea musculară și sporesc rezistența. În timpul exercițiilor, corpul tău trebuie să livreze oxigen și nutrienți către țesuturi pentru a ajuta sistemul cardiovascular să lucreze mai eficient. Atunci când inima și plămânii lucrează mai eficient, ai mai multă energie pentru îndeplinirea sarcinilor zilnice.
** Vezi mai sus info referitoare la cardio


9. Concentrare maximă

Exercițiile fizice practicate în mod constant, pot ajuta la îmbunătățirea funcției creierului. Diferite studii au demonstrat că exercițiile cardiovasculare pot crea celule cerebrale noi ( neurogeneza) și îmbunătățesc în general,  performanța creierului. Studiile sugerează că exercițiile mai intense pot crește de asemenea nivelul  unei proteine  derivate din creier( cunoscută sub numele  de BDNF -“Factor neurotrofic derivat din creier”). Se presupune că BDNF ajută la luarea deciziilor și la învățarea la un nivel superior.

Dovezi stiințifice: Exercițiile pot avea impact pozitiv asupra cunoașterii. Exercițiile produc schimbări asupra funcțiilor cognitive cu efecte mai puternice la copii si adulții mai în vârstă. Multe studii  au examinat corelarea dintre exercițiile fizice si funcția cognitivă ; sunt suficiente dovezi care sprijină relația pozitivă dintre nivelul de fitness și performanța cognitivă.

Buckworth, J., Dishman, R.K., O’Connor, P.J., & Tomporwoski, P.D. (2013). Exercise Psychology (2nd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.


10. Mai puțin stres

Exercițiile fizice acționează pentru  înlăturarea temporară a stresului zilnic. Atunci când practici exerciții fizice sau faci activități distractive, nu te mai gândești la lucrurile dificile din viața ta. Dacă reușești să ieși din rutina zilnică și să îți acorzi mai multă atenție, poți reduce sentimentul de stres. Mai puțin stres, poate ajuta la scăderea în greutate deoarece mulți oameni au tendința de a mânca nesănătos pentru a combate stresul.
** Vezi referințele de la punctul 6.


11. Întâlnește noi oameni

Exercițiile fizice îți pot oferi oportunitatea de interacțiune socială care, altfel, poate lipsi din viața ta. Începerea unei noi activități te poate ajuta să îți găsești un cerc de prieteni sau să îți ofere oportunitatea de a întâlni vechi prieteni. De obicei, ieșim la masă atunci când  dorim să interacționăm cu alți oameni  dar făcând activități fizice, este mult mai bine și pentru talia ta.
** Bazat pe experiență , nu sunt necesare dovezi.

12. Somn mai bun

Faptul că ești activ, te poate ajuta să-ți îmbunătățești obiceiul de somn din mai multe motive. Exercițiile fizice ajută la creșterea temperaturii corporale. Pe măsură ce acesta revine la normal, te simți relaxat și pregătit de somn.
Dovezi stiințifice: Exercițiile fizice sunt adesea considerate ca o abordare non –farmacologică  care are efecte benefice asupra somnului. Acest lucru este susținut de studii epidemiologice care arată asocierea între exerciții și un somn mai bun.
D.L. Sherrill, K. Kotchou, S.F. Quan
Asocierea cu activitățile fizice și tulburările de somn
Arch Intern Med, 158 (1998), pp. 1894-1898



ro-RO | 21.05.2018 13:16:21 | NAMP2HLASPX02