Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Învinge-ți frica și atinge-ți obiectivele

Print
Învinge-ți frica și atinge-ți obiectivele

Indiferent care îți este scopul, dacă vrei să ai succes trebuie în primul rând să crezi în tine și apoi să urmărești un plan. Îți împărtășesc cum să îți stabilești obiectivele și, de asemenea, ideile mele despre cum să gândești ca un atlet. Astăzi, doresc să vorbim despre cum să renunți la frică.

Cum să îți învingi frica în sport

Atleții nu doar că își înving frica, ci se folosesc de ea pentru a-i ajuta să aibă succes. Chiar dacă acest lucru ar putea suna ciudat pentru unii cititori, cred că vei înțelege mai bine dacă mecanismul producerii fricii îți va fi mai clar.

Frica este o emoție ce poate determina eliberarea unui cantități suplimentare de adrenalină în sânge. Pentru a ne proteja, mecanismul de „luptă sau fugă” intră în joc, iar corpul devine pregătit de acțiune. În sport și în alte medii competitive, nu teama de pericol este elementul ce determină eliberarea adrenalinei, ci un amestec de anticipare și entuziasm. Atleții exersează cu ei înșiși zilnic pentru a-și gestiona aceste emoții în mod pozitiv, astfel încât să își îmbunătățească performanțele.

Dacă te întrebi cum te-ar putea ajuta aceste informații să îți atingi scopurile, permite-mi să îți explic. Dacă vei fi pregătit și vei avea un plan de acțiune, acest lucru îți va permite să îți antrenezi mintea să depășești orice emoții negative ce îți stau în cale și nu trebuie să fii un atlet pentru a beneficia de tehnici de antrenament mental.

Cum să folosești frica pentru a te apropia de obiectivele tale

Nu toți trebuie să ne aruncăm cu capul înainte, alergând cu viteză la vale, pentru a ne confrunta temerile. Chiar și în viața de zi cu zi există lucruri pe care am vrea să le facem, dar pe care nu le facem, deoarece frica este prea mare.

A face schimbări în stilul de viață, în special cele care implică scădere în greutate și obiective legate de propria sănătate, se leagă de temeri și anxietăți pentru multe persoane. Frica de a eșua sau teama de necunoscut îi poate opri pe oameni să încerce ceva nou. Încearcă să folosești cele trei sfaturi ale mele de învingere a fricii pentru a te ajuta să depășești orice fel de emoții negative și pentru a le transforma în succes.

1: Evaluarea fricii:
Scrie o lista cu cele mai rele lucruri care se pot întâmpla dacă eșuezi. În acest fel vei avea o perspectivă mai bună asupra lucrurilor și vei realiza că trebuie pur și simplu să îți începi călătoria. Cu atâtea gânduri ce îți trec prin minte, lucrurile pot părea mai rele decât sunt în realitate. Cu toții ne putem face vinovați de o imaginație hiperactivă, astfel încât dacă ne vom nota temerile, vom putea evalua dacă sunt, cu adevărat, valide.

2: Definirea obiectivelor:
Asigură-te că îți notezi obiectivele și încearcă să folosești un cadru S.M.A.R.T. Trebuie să stabilești o destinație clară și un orizont de timp, pentru a-ți ajuta mintea în zilele în care vrei să renunți. Sentimentul că nu deții controlul poate cauza emoții negative. Consider că stabilirea unor obiective clare îți va oferi control clar asupra succesului tău.

3:  Training într-o atitudine pozitivă:
Notează-ți o afirmație pozitivă și repet-o în fiecare zi. Cu cât îți spui mai des că poți avea succes, cu atât vei începe să crezi că este adevărat. Un exemplu din jurnalul meu vechi de antrenament în atletism este „Sunt puternică și m-am născut ca să concurez la nivel mondial” sau din zilele în care încercam să scap de excesul de greutate rămas după naștere „Îmi voi recăpăta corpul de dinainte de sarcină, sunt puternică și focusată”. O abordare mentală pozitivă te poate inspira să îți continui „călătoria” sănătoasă.

Mulți atleți îți vor spune că latura mentală a sportului este mai importantă decât cea fizică și că a crede în tine reprezintă una dintre cheile în a-ți transforma visele în realitate.

Dacă pe parcursul anilor ai tot început și te-ai oprit în atingerea obiectivelor tale legate de scăderea în greutate și sănătate, s-ar putea să beneficiezi de pe urma unei abordări mentale noi și pozitive. Încearcă să nu lași frica de eșec să stea în calea succesului tău. Este mai bine să încerci și să eșuezi, decât să nu încerci deloc.

Scris de Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha este director pentru Educație în Fitness la Herbalife.



ro-RO | 25.09.2018 04:29:52 | NAMP2HLASPX03