Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Dieta pentru o piele sănătoasă

Print
What to eat for healthy skin

 

 


Tenul este unul dintre primele lucruri pe care ceilalți îl observă la tine – iar sănătatea pielii tale spune multe despre felul în care te hrănești. O dietă sănătoasă constituie o abordare „din interior spre exterior” către un ten sănătos. Cu cât ești mai sănătoasă în interior, cu atât se vede mai tare la exterior.

Coșurile
Coșurile și acneea sunt mai des întâlnite în adolescență din cauza schimbărilor hormonale, însă ele pot apărea și la adulți. În trecut se credea că anumite alimente cauzează apariția coșurilor, în special cele preferate de adolescenți, precum ciocolata, pizza sau alte alimente din categoria junk food. Totuși, în ultimul timp drept vinovat principal a fost indicată tot mai mult dieta individuală a fiecăruia – în special în relație cu tipul și cantitățile de carbohidrați pe care le mâncăm.
Încearcă să eviți carbohidrații „albi” din produsele cu zahăr și amidon, care sunt extrem de procesați și de rafinați. Cele mai mari pericole sunt reprezentate de dulciuri, pâine albă, piure de cartofi, paste simple și orez alb.

Probleme cauzate de expunerea la soare, linii fine și riduri
Textura și elasticitatea pielii tale este determinată, în mare măsură, de proteinele, colagenul și elastina existente imediat sub suprafața pielii. Deteriorarea acestor proteine poate cauza apariția liniilor fine și a ridurilor, motiv pentru care ai putea arăta mai în vârstă decât ești cu adevărat.
Unul dintre motivele pentru care este atât de important să îți protejezi pielea de expunerea la soare este faptul că razele ultraviolete (UV) favorizează formarea de radicali liberi, care pot avea un impact negativ asupra colagenului și elastinei.
Dieta joacă și în acest caz un rol foarte important. Anumite fructe, precum fructele și legumele colorate, conțin vitamine precum vitamina A și B2 care contribuie la întreținerea pielii normale. De asemenea, ele furnizează minerale precum seleniu, mangan, zinc și cupru, care protejează celulele împotriva stresului oxidativ. Menținerea nivelului optim de hidratare a celulelor epiteliale este și ea importantă, deoarece apa ajută la absorbția nutrienților și eliminarea toxinelor (de ex. prin transpirație). Cea mai bună metodă de a te asigura că te menții hidratată este de a bea între 6 și 8 pahare de apă zilnic.

Alimente care îți oferă un ten cu aspect sănătos

• Peștele reprezintă o excelentă sursă de proteine pe care corpul tău o utilizează pentru a produce colagen și elastină. Dacă vei consuma mai mult pește, te vei ajuta să obții 30 % din caloriile zilnice din sursă proteică, așa cum o recomandă Filozofia Globală de  Nutriție Herbalife
• Carbohidrații „buni” din legume, fructe și cereale integrale îți sunt aliați! Încearcă să elimini pe cât posibil din dieta ta carbohidrații „albi” rafinați și zahărul, și înlocuiește-i cu carbohidrați „buni”.
• Fructele și legumele colorate își datorează în mare parte culoarea unor compuși numiți carotenoizi. Unii dintre aceștia pot fi transformați în vitamina A, atât de necesară pentru procesul de reproducere al celulelor tale epiteliale – funcție vitală pentru sănătatea pielii. De asemenea, multe fructe și legume sunt o bună sursă de vitamina C, de care corpul tău are nevoie pentru a produce colagen. Nucile și semințele precum migdale, nuci, semințele de in și de chia furnizează grăsimi esențiale Omega 3, dar și proteine.
 Hidratarea este esențială pentru toate celulele din organismul tău (inclusiv celulele epiteliale) și pentru a susține absorbția nutrienților și eliminarea toxinelor. Când faci mișcare sau este cald afară, acest sfat este cu atât mai important, deoarece atunci când transpiri, organismul tău poate elimina toxinele de la nivelul pielii tocmai cu ajutorul fluidelor.
Încearcă să adaugi semințe de in sau chia (pentru Omega 3), bucăți de mango (vitamina C) și câteva frunze de spanac baby (carotenoide) în shake-ul tău de dimineață pentru a contribui la sănătatea pielii tale!

Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan este consultant extern al Herbalife.



ro-RO | 17.10.2018 22:55:41 | NAMP2HLASPX01