Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Dieta... rutină sau blocaj alimentar?

Print
Dieta... rutină sau blocaj

Nu voi uita niciodată o pacientă care a venit la mine acum mulți ani. Îi stabileam istoricul alimentar și am întrebat-o ce mănâncă de obicei la micul dejun. “O, doar ceai și puțină pâine cu gem.” Dar la prânz? “O altă cană cu ceai și pâine cu gem.” La fel și pentru gustarea de după amiază. Iar cina arăta la fel, cu excepția unei porții de pui la grătar adăugate mesei. Știa să gătească și mi-a spus că banii nu erau o problemă. Prin urmare, de ce a ales o dietă atât de limitată? “Păi, îmi spune, pur și simplu îmi place la nebunie pâinea cu gem.”

Există numeroase motive pentru care oamenii fac aceleași alegeri alimentare zi de zi. Alegerile lor sunt influențate de ceea ce le place, de ce își pot permite, ce știu să gătească sau să prepare și de ceea ce este mai convenabil. Unii oameni îmi spun că mănâncă aceleași mâncăruri în fiecare zi pentru că știu deja că acele alimente îi ajută să-și mențină greutatea. Am întâlnit alți oameni care sunt atât de focusați pe ideea de mâncare sănătoasă, încât mănâncă aceleași lucruri în fiecare zi ca să-și atingă scopurile nutriționale. Am avut odată un pacient care mânca doar cantități foarte exacte din ceea ce el numea “superalimente”, niciodată mai mult, niciodată mai puțin.

Întâlnesc mulţi oameni care mănâncă același lucru zi de zi - și toți își doresc să știe dacă acest lucru este benefic sau dimpotrivă. Ca să-i ajut să vadă realitatea, încerc să-i fac să sesizeze diferența dintre rutina alimentară și blocajul alimentar.

De exemplu, modelul meu alimentar arată mai degrabă astfel:
Mic dejun: proteine și fructe/legume
Prânz: proteine și legume
Gustare: proteine și fructe
Cină: proteine, legume și o porție de carbohidrați sănătoși

Dar în cadrul acestui model, alimentele pe care le consum în fiecare zi variază – mult. Și acest fapt este foarte logic din punct de vedere nutrițional. Pentru că fiecare aliment consumat oferă un amestec unic de nutrienți. Căpșunile și mango sunt ambele fructe – iar broccoli și sparanghelul sunt ambele legume – dar fiecare dintre ele aduc nutrienți diferiți în organism. Atât orezul brun, cât și cartofii dulci sunt într-adevăr carbohidrați sănătoși, dar, din punct de vedere nutrițional, sunt la fel de diferiți precum ziua și noaptea.

Dacă vă bazați pe aceleași mâncăruri zi de zi, faceți un efort să incorporați în dieta voastră un aliment nou o dată sau de două ori pe săptămână. Înlocuiţi salată iceberg, cu care vă preparaţi de obicei salata, cu spanac crud. Gătiți o legumă pe care ați vrut dintotdeauna s-o încercați, dar pe care nu ați mâncat-o niciodată. Sau încercați un fel nou din gama unor alimente pe care le consumați mereu – de exemplu o portocală roșie în loc de una obișnuită, sau conopidă violetă în locul celei albe, tradiționale. Una dintre cele mai rapide metode de a ieși dintr-un blocaj alimentar este să ne gândim la fiecare masă ca la o oportunitate de a “ face combinaţii de alimente”.

Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan este un consultant plătit al Herbalife.



ro-RO | 18.06.2018 13:41:56 | NAMP2HLASPX04