Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Fructe şi legume

Tu le consumi?
Print
Fructe si legume sanatoase

De ce este necesar să consumaţi fructe şi legume

Fructele și legumele vă oferă compuși naturali din plante care vă ajută să vă mențineți corpul sănătos și aici varietatea este elementul cheie.

Dacă nu sunteți un fan al legumelor, ați putea crede că puteți compensa lipsa lor mâncând mai multe fructe. Morivul este ușor de intuit – fructele și legumele sunt menționate mai totdeauna împreună și, de vreme ce sunt alimente sănătoase de origine vegetală, este normal să presupunem că sunt mai mult sau mai puțin egale în ceea ce privește furnizarea de nutrienții de care corpul nostru are nevoie. 

Și până la un anumit punct acest lucru este adevărat. Vă puteți lua doza de vitamina C din fructe de pădure la fel de ușor ca din broccoli; potasiul se găsește atât în sfeclă cât și în banane. Dar fructele și legumele oferă totodată o gamă amețitoare (și variată) de fitonutrienți – compuși naturali din plante care pot fi un beneficiu pentru sănătate. Prin urmare, obținerea unei game variate și extinse de fitonutrienți este mult mai probabilă dacă veți consuma atât fructe cât și legume. 

Fitonutrienții sunt responsabili pentru gustul și culorile fructelor și legumelor. Și dacă vă gândiți la fructe și legume mai mult din punctul de vedere al gamei de arome și nuanțe pe care le au –  și nu doar ca simple surse de vitamine și minerale – vă puteți da seama cât de diferite sunt.  

Fructele de pădure și broccoli, de exemplu, ar putea fi similare în ceea ce privește conținutul de vitamina C, dar profilul fitonutrienților lor nu ar putea fi mai diferit. Culoarea roșu-violet a fructelor de pădure este dată de compușii numiți antocianine – care sunt mult mai răspândiți în fructe decât în legume. Pe de altă parte, izotiocianatele sunt fitonutrienții responsabili pentru aromele puternice din broccoli, varză și conopidă – dar nu veți găsi acești compuși puternic mirositori în fructe. Un alt pigment natural, licopina, conferă acea culoare roșie bogată fructelor precum roșiile (da, roșia este un fruct), grapefruitul roșu și guava, dar v-ar fi foarte greu să găsiți acest nutrient în majoritatea legumelor.

Majoritatea oamenilor consideră că a mânca fructe SAU legume este la fel de benefic ca și consumul de fructe ȘI legume – exemplele de mai sus însă ne arată de ce varietatea este importantă și de ce este vital să oferim organismului nostru cât de mulți nutrienți posibil.

Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. 



ro-RO | 26.04.2018 20:03:11 | NAMP2HLASPX02