Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Alimente pentru performanţă sportivă

Print
alimente pentru performanta

John Heiss de la Herbalife vorbeşte despre Alimente pentru performanţă sportivă – 5 motive pentru care sportivii de performanţă au nevoie de energie 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

  1. Sportivii au nevoie să se energizeze dimineața, deoarece depozitele lor de energie scad pe timpul nopții. Antrenamentele și competițiile solicită corpul și începerea unei zile cu o masă sănătoasă, bogată în carbohidrați, proteine, vitamine și minerale furnizează o bază solidă pentru performanță.  
  2. Hidratarea este o nevoie esențială comună tuturor oamenilor. Deoarece hidratarea are un impact direct asupra performanței sportive, este cu atât mai important pentru sportivi să-și mențină nivelul optim de hidratare – mai ales pe parcursul unei competiții solicitante. Hidratarea este vitală, ca și electroliții – săruri importante din corp care susțin funcționarea corectă a musculaturii și care ajută la reglarea și menținerea temperaturii corpului.
  3. Carbohidrații sunt sursa principală de energie pe parcursul exercițiilor și sunt esențiali în menținerea funcționării corpului. Într-o competiție de performanţă caloriile dictează regulile și consumul suficient este esențial pentru asigurarea nivelului dorit de performanță. Consumul suficient de carbohidrați atât înainte, cât și pe parcursul competiției este vital, iar nutriția corespunzătoare ajută și la scurtarea timpului de recuperare, fapt care este foarte important într-o competiţie care are loc mai multe zile la rând. Utilizarea băuturilor cu carbohidrați și electroliți într-o competiție este deseori esențială pentru sportivii de performanţă, pentru a menține performanța prelungită.
  4. După o cursă, corpul are nevoie de rațiile potrivite de carbohidrați și proteine pentru a începe recuperarea. Recuperarea are două aspecte, și necesită atât carbohidrați, pentru a reface rezervele de glicogen, cât și proteine, pentru repararea eventualelor deteriorări musculare.   
  5. Suplimentele nutriționale adăugate la dietă pot fi folositoare și în cazul sportivilor ale căror nevoi nutriționale sunt atât de mari încât nu pot fi satisfăcute doar prin alimentație. Însă, acestea fiind zise, este important să amintim că suplimentele alimentare sunt chiar ce spune denumirea – suplimente la o dietă normală și sănătoasă. Fiecare atlet trebuie să facă rost de necesarul de calorii din alimente integrale, în principal din surse sănătoase de carbohidrați sănătoși – cereale integrale, fructe și legume - și proteine din carne slabă, carne de pasăre, pește, produse lactate cu un conținut scăzut de grăsimi și din surse precum soia.


ro-RO | 23.11.2017 17:48:39 | NAMP2HLASPX02