Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Exerciţiile pentru slăbit: cum le facem să funcţioneze?

Print
exercitii pentru slabit

Deoarece controlul eficient al greutății presupune echilibru caloric, este logic să vorbim nu numai despre dietă (aportul de calorii), ci şi despre exerciții fizice (pierderea de calorii). 

  • Încercarea de a slăbi doar prin intensificarea activităţii fizice este dificilă. Pentru a pierde o jumătate de kilogram într-o săptămână – numai prin exerciții – ar trebui să ardeți 500 de calorii în plus pe zi, pe lângă nivelul actual de activitate fizică depusă. Aceasta nu este o sarcină ușoară. Ar trebui să faceți o plimbare alertă urcând un deal, timp de o oră, cu un rucsac de aproape 5 kilograme în spate, sau să înotați timp de 90 de minute – fără oprire. Încercarea de slăbi doar prin exerciții prelungite – sau doar tăind porția de calorii – nu este nici pe departe la fel de eficientă precum o combinație între o alimentație corespunzătoare şi exerciții fizice.
  • Scăderea aportului de calorii ţi-ar putea încetini metabolismul. Rata metabolică reprezintă numărul de calorii consumate de organismul tău doar pentru menținerea funcțiilor normale - și reprezintă o mare parte din procentul total de calorii consumate. Dar rata metabolică poate scădea puțin dacă limitați aportul de calorii. Prin urmare, chiar dacă aportul de calorii scade, arderea lor este și ea încetinită, ducând la o echilibrare a caloriilor.
  • Antrenamentul de forță poate ajuta la îmbunătățirea ratei metabolice. Când oamenii se gândesc la exerciții, de obicei le vin în minte exerciții de tip aerobic, cum ar fi ciclismul, înotul sau alergarea. Dar antrenamentul de forță este la fel de important – în parte deoarece duce la depunerea de masă musculară slabă, fapt care poate creşte rata metabolică şi compensa încetinirea acesteia din cauza scăderii aportului caloric.
  • Este ușor să greșim atunci când calculăm atât aportul, cât și consumul de calorii. Oamenii tind să supraestimeze consumul de calorii din timpul exercițiilor pe care le fac - și să subestimeze numărul de calorii consumate prin alimente. Fapt care poate explica frustrarea simțită în momentul în care simt că fac totul ca la carte, dar cântarul indică aceeași greutate.
  • Exercițiile sunt vitale pentru sănătate și orice e mai bine decât nimic. Când oamenii aud că trebuie să facă exerciții cel puțin o oră zilnic pentru a-și menține greutatea sub control, poate fi un pic descurajant. Dar nu lăsați numerele să vă descurajeze. Faceți cât puteți, exersați în mod regulat și încercați mereu să vă autodepăşiţi – sau să exersați câte un pic mai mult de fiecare dată.


ro-RO | 17.10.2018 22:04:01 | NAMP2HLASPX01