Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Cum să scapi de mâncatul pe fond nervos

Print
mancatul pe fond nervos

Îţi hrăneşti stomacul sau îţi hrăneşti sentimentele? Deseori răspunsul este ambele. Avem nevoie de mâncare pentru a ne hrăni corpul, dar câteodată mâncăm pentru a ne satisface stările emoționale. Consumăm anumite alimente pentru că suntem fericiți, triști sau chiar plictisiți, dar când mâncăm din alte motive decât foamea fizică, este vorba despre mâncat pe fond nervos.

Dacă mânânci chiar și atunci când nu îţi este neapărat foame, te afli pe drumul sigur spre adăugarea de calorii (și kilograme!) de care nu ai nevoie, acest fapt ducând la eșuarea programului tău pentru controlul greutății.

Deci cum putem combate mâncatul pe fond nervos? Mai întâi trebuie să înveți să faci diferența, apoi trebuie să stăpâneşti această practică.

Cum putem să facem diferența:

  1. Mâncatul pe fond nervos apare brusc, spre deosebire de foame, care se instalează progresiv.
  2. Chiar dacă te-ai săturat, în cazul mâncatului pe fond nervos, vei continua masa doar pentru a-ţi satisface o stare emoţională.
  3. Dacă stomacul îţi cere ceva de mâncare, vei mânca aproape orice ca să te saturi. Dar dacă ai poftă de ceva anume, cum ar fi înghețată, ciocolată sau chipsuri, înseamnă că mănâci pentru a-ţi hrăni starea emoţională.
  4. În cazul mâncatului pe fond nervos, simți că trebuie să mănânci ceea ce pofteşti imediat, pe când dacă este vorba de foame obişnuită, mai poți aștepta.
  5. După ce mânânci pe fond nervos este posibil să te simțiți vinovat/ă, dar dacă mănâci de foame, nu vei avea sentimentul de vinovăție la final.

Cum poți controla mâncatul pe fond nervos:

  1. Încearcă să-ţi dai seama care sunt stările și sentimentele care te fac să mănânci.
  2. Încearcă să-ţi distragi atenția de la pofta de moment făcând altceva – ieși la o plimbare, fă treabă prin casă sau vorbeşte cu un prieten.
  3. Găseşte-ţi o gustare care să reprezinte o alternativă sănătoasă, astfel încât, dacă sentimentul apare, să ai o opțiune care nu este mâncare nesănătoasă.
  4. Dacă eşti la dietă, eliminarea tuturor mâncărurilor nesănătoase îţi poate face mai mult rău decât bine. Spre exemplu, dacă nu poți trăi fără ciocolată, nu o scoate complet din dieta ta. Poți consuma o porție mai mică, apoi restul să îl pui deoparte. Este vorba despre moderație, nu de eliminarea totală.
  5. Câteodată, ai nevoie doar să guşti. Prin urmare, încearcă să mânânci doar câteva guri. În felul acesta, este mai probabil să-ţi aminteşti gustul bun decât sentimentul de vinovăție din cauză că ai mâncat tot pachetul!

Dacă poţi recunoaște că mânânci pe fond nervos, ține minte că orice mâncare ai alege, trebuie să te obișnuieşti să te controlezi și să mânânci cu moderație.

 

Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD



ro-RO | 26.04.2018 20:04:10 | NAMP2HLASPX02