Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Cum să îți creezi un plan de nutriție personalizat

Print
how-to-create-nutrition-plan

Când te trezești și când te duci la culcare?

Răspunsul la aceste întrebări te poate ajuta să afli care  este cel mai bun moment pentru tine pentru a lua masa și care este frecvența. Oamenii care au un program lung –cei care se trezesc foarte devreme și se duc la culcare foarte târziu – cel mai probabil vor mânca ( si probabil că  si au nevoie) mai des. În acest caz, pot sugera ca împărțirea caloriilor să se facă pe parcursul a două sau trei mese și să se adauge 3 gustări între mese:  una, în prima parte a zilei, una, după amiaza și una mai ușoară, seara. Pe de altă parte, pentru cineva care se trezește mai târziu, nu va fi nevoie de gustarea din prima parte a zilei . Și dacă aceștia ajung acasă relativ devreme, atunci, masa de seară ar trebui să fie ultima din zi.

Când îți faci exercițiile și cât de intense sunt?

Răspunsul la această întrebare, te poate ajuta să determini ce trebuie să faci  ca să ai o alimentație corespunzătoare înainte și după antrenamente. Cei care au antrenamente moderate ca intensitate sau cu durată relativ scurtă nu au nevoie de o alimentație deosebită  înainte de a merge la exercitii, chiar dacă acesta este primul lucru pe care îl fac dimineața. Dar dacă exercitiile sunt mult mai intense sau /și mai lungi ca durată, atunci lucrurile stau diferit.

Dacă ai antrenament intens dimineața, va trebui să lași deoparte câteva calorii, și să consumi carbohidrați. Ceva ușor de digerat este cea mai bună soluție: o banană, un iaurt, un mic amestec de proteine, oricare din acestea sunt binevenite.Apoi poți consuma micul dejun. Dacă antrenamentul are loc înainte de prânz, trebuie sa pui deoparte câteva calorii pentru gustarea de dimineață. Dacă aștepți să faci antrenamentul după orele de muncă, vei avea nevoie de o gustare între prânz și cină. În ambele cazuri, masa pe care o iei după antrenamente, ar trebui să te ajute să îți iei tot ce este necesar  pentru o alimentație corespunzătoare. Dacă obișnuiești să faci antrenamentele târziu, după cină, atunci ar trebui să consumi multe din calorii la gustarea pe care o iei între prânz și cină și să ai o cină mai ușoară- și apoi să iei o mică gustare care să te ajute să te alimentezi.

Cine gătește?

Dacă îți pregătești singur masa, vei avea un mare control  asupra a ceea ce vei mânca. Aceasta înseamnă că ești singurul/singura care decide ce mănâncă, cât de mult și cum este măncarea preparată.Toate acestea pot fi în avantajul tău. Chiar și așa, pregătirea mesei îți poate lua ceva timp. Așadar, te-ar ajuta să știi că în figider, congelator  și cămară ai provizii cu alimente sănătoase. Adună mai multe rețete care să se prepare rapid, ușor, să fie sănătose și care să îți fie la îndemână chiar și atunci când ești ocupat.  Alocă-ți timp în weekend pentru a -ți planifica felurile de mâncare iar în plus poți să pregătești din timp o parte din ingredientele necesare pentru a-ți fi mai ușor atunci când gătești întrega rețetă și nu ai mult timp la dispoziție. Dacă altcineva din casă gătește în mod obișnuit pentru tine, roagă persoana respectivă să gătească sănătos astfel încât felurile de mâncare să se potrivească cu ceea ce ai în plan. De o dietă sănătoasă și echilibrată, poate beneficia oricine gătește acasă.

Cât de des iei masa în oraș?

Dacă obișnuiești să mănânci des în oraș, poate fi mai dificil  să controlezi caloriile. Acest lucru de datorează în principal, faptului că nu poți avea același control pentru mărimea porțiilor sau despre cum este preparată mâncarea. Dacă mănânci des în oras, o bună tactică, pentru un bun început al zilei, este să iei  la micul dejun un shake cu proteine. Este ușor și simplu de preparat și îți poți începe ziua într-un mod sănătos și controlat din punct de vedere caloric. Apoi, mănâncă proteine și legume la prânz și cină și acordă o atenție deosebită la cum este preparată mâncarea. Există  restaurante care afișeaza caloriile meniului. Verifică informațiile înainte de a alege și fă-ți un plan cu ceea ce ai putea să mănânci. Dacă știi că porțiile pot fi mari , poți cere jumătate de porție înainte iar cealaltă jumătate o poți păstra pentru prânzul următor.

Mărimea porției este o problemă pentru tine?

Dacă nu îți plac porțiile mari, poți încerca să mănânci mai des iar acest lucru te poate ajuta. Mulți oameni mănâncă porții foarte mari deoarece cred că îi ajută să nu mai mănânce gustări între mese si de asemenea că nu mai mănâncă mult la următoarea masă. Acest lucru poate fi adevărat dar de fapt, este vorba totuși despre cum te educi, în sensul de a fi mulțumit doar după ce ai mâncat o porție foarte mare. Poți, dimpotrivă, să înveți să mănânci doar cât îți trebuie astfel încât să nu îți mai fie foame. Dar nu atât de mult încat să nu mai poti lua încă o înghițitură. Dacă știi că vei mânca la fiecare câteva ore, te poți învăța să te mulțumești cu mai puțină mâncare la fiecare masă și gustare.



Susan Bowerman este director pentru Educație în Nutriție la Herbalife. Susan este și dietetician autorizat și specialist certificat în diete sportive.


ro-RO | 19.07.2018 06:36:34 | NAMP2HLASPX03