Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Ce sunt proteinele și de ce avem nevoie de ele?

Print
What is protein and why do I need it

Proteinele sunt unul dintre cei trei macronutrienții cheie și o componentă esențială a fiecărei celule din organism. Construite structural din 22 de „cărămizi” numite aminoacizi, proteinele au diferite funcții în corp, contribuind inclusiv la creșterea masei musculare și la întreținerea mușchilor și a oaselor.

Toate aceste funcții sunt importante pentru ca organismul tău să funcționeze la cote maxime. De aceea este important să consumi o cantitate adecvată de proteine în fiecare zi pentru a-ți menține sănătatea.

CONSUM SUFICIENTE PROTEINE?
În cazul în care cantitatea consumată de proteine nu îți satisface nevoile nutritive, îți va fi probabil mai greu să menții o dietă echilibrată și să îți atingi obiectivele. Acesta este motivul pentru care Filozofia Globală de Nutriție Herbalife  recomandă ca 15-30% din totalul zilnic de calorii ingerate să provină din proteine.

În timpul antrenamentelor, corpul tău are nevoie de o cantitate mai mare de proteine de bună calitate pentru a crea și menține masa musculară (slabă) și pentru a susține recuperarea. Asigură-te așadar că îți adaptezi în mod corespunzător necesarul proteic; consumă mai multe proteine dacă ești extrem de activ sau vrei să câștigi masă musculară. De exemplu, în cazul în care ești un bărbat activ ce consumă până la 2 000 kcal pe zi și dorești să îți crești masa musculară, trebuie să consumi până la 150 g de proteine zilnic. Pentru o femeie ce dorește să își controleze greutatea și consumă până la 1400 kcal pe zi, consumul zilnic recomandat pentru ea se situează între 52-105 g de proteine.

CE TREBUIE SĂ MĂNÂNC?
În mod ideal, ar trebui să combini surse de proteine animale și vegetale în fiecare zi. Surse de bună calitate de proteine animale includ carnea albă slabă, peștele, carnea de pasăre, ouăle și lactatele sărace în grăsimi, care furnizează și o serie de beneficii suplimentare datorate conținutului de fier, zinc și vitamina B. Acestea sunt considerate proteine „complete”, deoarece sunt compuse din toți aminoacizii esențiali.

O altă proteină „completă” (extrem de relevantă pentru vegetarieni) este proteina din soia. Dat fiind faptul că alte surse de proteină vegetală precum nucile și alunele, semințele și lintea (care sunt sărace în grăsimi și colesterol și furnizează cantități importante de fibre) nu sunt „proteine complete”, te sfătuiesc să combini mai multe tipuri de proteine de origine vegetală pentru a obține o proporție mai bună din toți cei 9 aminoacizi esențiali pe care îi conțin.



ro-RO | 21.01.2018 18:20:33 | NAMP2HLASPX01