Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Cinci sfaturi pentru o dietă mai bună

Print
five_tips_for_a_better_diet
Câteva mici schimbări pe parcursul zile pot face o diferență uriașă în calitatea generală a dietei tale. Gândește-te la dieta ta tipică – alimentele pe care le mănânci zilnic – și concentrează-te asupra unei singure modificări. Chiar și dacă, spre exemplu, renunți doar la băuturile carbogazoase de la o masă, vei scăpa de cel puțin 150 de calorii și de circa 10 lingurițe de zahăr din consumul zilnic.
Schimbarea este dificilă – se estimează că este nevoie de cel puțin șase săptămâni pentru ca obiceiurile noi să înceapă să le înlocuiască pe cele vechi. Iar dacă dieta ta conține mult fast food și deloc fructe și legume, ori dacă este un melanj de mese și gustări rapide, s-ar putea să te simți depășită să faci toate schimbările pe care știi că trebuie să le faci – și mai ales toate deodată.
Îți prezint în continuare cinci lucruri simple pe care să le faci – chiar azi – pentru a-ți îmbunătăți dieta în mod considerabil.
•Mănâncă un fruct la desert. Renunță la prăjituri și fursecurile de la sfârșitul mesei și alege în loc un fruct proaspăt. Plus nutritiv: fructele furnizează multe vitamine și minerale – precum vitamina C, care contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar, și potasiul pentru funcționarea normală a mușchilor – împreună cu fibre, reducând în același timp numărul de calorii consumate.
•Înlocuiește pâinea albă cu pâine 100 % integrală atunci când faci sandviciuri. Este ușor să faci această înlocuire acasă, iar multe restaurante oferă acum opțiunea de a alege pâine integrală..
•Dublează porția de legume la cină. Umple-ți cel puțin jumătate de farfurie cu legume și salată. Atunci când ieși în oraș, redu proporția de amidon și dublează cantitatea de legume, sau adaugă extra legume la sandviciuri. Plus nutritiv: densitate mare de substanțe nutritive – multe vitamine și minerale și un conținut caloric redus. Multe varietăți de lapte de soia, brânze și iaurturi sunt fortificate cu calciu. Plus nutritiv: o doză sănătoasă de calciu ce fortifică oasele și proteine de bună calitate.
•Încearcă fructe de mare, tonul la conservă poate fi amestecat cu pastă de avocado pentru a prepara un topping sănătos pentru sandviciuri, sau consumat ca atare pe salată prespălată la pungă, pentru a obține o masă rapidă. Dacă ai tendința să alegi carne roșie sau de pui la masă, încearcă o variantă mai slabă și alternează cu pește sau crustacee la grătar. Plus nutritiv: peștele conține acizi grași omega 3, ce contribuie la funcționare normală a inimii. Are conținut ridicat de proteine, însă redus de calorii.
Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan este consultant plătit al Herbalife.
Câteva mici schimbări pe parcursul zile pot face o diferență uriașă în calitatea generală a dietei tale. Gândește-te la dieta ta tipică – alimentele pe care le mănânci zilnic – și concentrează-te asupra unei singure modificări. Chiar și dacă, spre exemplu, renunți doar la băuturile carbogazoase de la o masă, vei scăpa de cel puțin 150 de calorii și de circa 10 lingurițe de zahăr din consumul zilnic.
Schimbarea este dificilă – se estimează că este nevoie de cel puțin șase săptămâni pentru ca obiceiurile noi să înceapă să le înlocuiască pe cele vechi. Iar dacă dieta ta conține mult fast food și deloc fructe și legume, ori dacă este un melanj de mese și gustări rapide, s-ar putea să te simți depășită să faci toate schimbările pe care știi că trebuie să le faci – și mai ales toate deodată.

Îți prezint în continuare cinci lucruri simple pe care să le faci – chiar azi – pentru a-ți îmbunătăți dieta în mod considerabil. 

•Mănâncă un fruct la desert. Renunță la prăjituri și fursecurile de la sfârșitul mesei și alege în loc un fruct proaspăt. Plus nutritiv: fructele furnizează multe vitamine și minerale – precum vitamina C, care contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar, și potasiul pentru funcționarea normală a mușchilor – împreună cu fibre, reducând în același timp numărul de calorii consumate.

•Înlocuiește pâinea albă cu pâine 100 % integrală atunci când faci sandviciuri. Este ușor să faci această înlocuire acasă, iar multe restaurante oferă acum opțiunea de a alege pâine integrală.

•Dublează porția de legume la cină. Umple-ți cel puțin jumătate de farfurie cu legume și salată. Atunci când ieși în oraș, redu proporția de amidon și dublează cantitatea de legume, sau adaugă extra legume la sandviciuri. Plus nutritiv: densitate mare de substanțe nutritive – multe vitamine și minerale și un conținut caloric redus. Multe varietăți de lapte de soia, brânze și iaurturi sunt fortificate cu calciu. Plus nutritiv: o doză sănătoasă de calciu ce fortifică oasele și proteine de bună calitate.

•Încearcă fructe de mare, tonul la conservă poate fi amestecat cu pastă de avocado pentru a prepara un topping sănătos pentru sandviciuri, sau consumat ca atare pe salată prespălată la pungă, pentru a obține o masă rapidă. Dacă ai tendința să alegi carne roșie sau de pui la masă, încearcă o variantă mai slabă și alternează cu pește sau crustacee la grătar. Plus nutritiv: peștele conține acizi grași omega 3, ce contribuie la funcționare normală a inimii. Are conținut ridicat de proteine, însă redus de calorii.

Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan este consultant plătit al Herbalife.



ro-RO | 26.04.2018 20:02:11 | NAMP2HLASPX02