Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Cheia unei îmbătrâniri sănătoase

Print
Healthy ageing – why strength training & protein c

În societatea modernă, bărbații și femeile deopotrivă se află într-o continuă căutare de sfaturi privind subiectul încetinirii procesului de îmbătrânire. Știința cercetează efectele îmbătrânirii pe toate fronturile. În prezent, se acordă o atenție deosebită importanței menținerii masei musculare pentru ca să rămânem sănătoși pe măsură ce înaintăm în vârstă. O stare bună a mușchilor ne menține puternici și mobili și ne ajută să ne menținem echilibrul, astfel încât sunt prevenite căderile. Iar dat fiind faptul că o proporție mai mare de mușchi ne ajută să ardem mai multe calorii chiar și în timp ce dormim, vom rămâne și în formă!

Dacă nu avem grijă de mușchii noștri, ne vom pierde forța și anduranța. Este un cerc vicios – cu cât mușchii devin mai slabi, cu atât avem tendința să ne mișcăm mai puțin. Drept rezultat, pierdem masă musculară, ardem mai puține calorii și – prin corelația cu reducerea nivelului de activitate – începem să ne îngrășăm.

Genetica, activitatea fizică și alți factori influențează felul în care pierdem din masa musculară pe măsură ce înaintăm în vârstă. Totuși, în timp ce nu ne putem schimba fondul genetic, antrenamentele de forță și consumul adecvat de proteine ne poate ajuta să încetinim procesul de reducere a masei musculare.

Antrenamentele cu greutăți reprezintă metoda optimă pentru menținerea și creșterea masei musculare. Nu ajută doar la creșterea dimensiunii mușchilor (chiar și pentru persoane cu vârste peste 60-70 de ani), ci și la creșterea forței acestora. Există, de asemenea, și un alt avantaj – ajută la menținerea masei osoase. Concentrează-te asupra unui program ce conține două antrenamente săptămânale și acoperă toate grupele majore de mușchi.

Pentru a-ți menține sau crește masa musculară trebuie să consumi cantitatea adecvată de proteine. Cercetările sugerează că persoanele mai în vârstă ar putea avea nevoie de o cantitate chiar mai mare de proteine decât adulții tineri pentru a putea produce țesut muscular1. Mai mult, se recomandă consumul relativ echilibrat de proteine la toate mesele zilei și nu unul reținut în timpul zilei și apoi luarea unei cine bogate în acești macronutrienți.

Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan este consultant extern Herbalife.
1 Katsanos CS et al. Am J Clin Nutr 82:1065, 2005



ro-RO | 19.07.2018 06:06:03 | NAMP2HLASPX03