Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Mănâncă pentru a avea energie

Print
Eating For Energy

Te chinui să te dai jos din pat dimineaţa; nu poţi funcţiona fără doza de cafea de dimineaţă, iar după-amiaza cauţi cu disperare băuturi şi gustări dulci, care să te ajute să treci cu bine de ziua respectivă… îţi sună cunoscut? Suntem mai ocupaţi ca niciodată – generaţia celor care le fac pe toate, jonglând cu munca, viaţa personală, relaţiile, familia şi activităţile sociale…nu-i de mirare că ne simţim epuizaţi! Un somn bun nu este suficient pentru a te simţi alert şi plin de energie; şi ceea ce mâncăm joacă un rol important în energia organismului. Alegerea alimentelor corespunzătoare poate avea un impact semnificativ asupra nivelului energetic, pe parcursul întregii zile, însă de foarte multe ori, prinşi în tumultul unei zile, lăsăm pe ultimul plan grija faţă de noi. Înlocuirea alimentelor care îţi conferă un stimulent natural, cu gustări rapide şi nesănătoase, cum ar fi batoanele de ciocolată, băuturile carbogazoase şi cofeina este o metodă sigură de a-ţi reduce nivelul de energie!

10 alimente care stimulează energia

  1. Ovăzul – Ovăzul este bogat în calciu, potasiu şi magneziu, dar şi în vitaminele B, care stimulează energia. Magneziul joacă un rol cheie în transformarea alimentelor consumate în energie, iar din cauza unei alimentaţii deficitare în magneziu poţi simţi că nu ai energie. De asemenea, ovăzul are un Indice Glicemic mic, astfel încât energia se eliberează treptat în organism. Ca mic dejun sau gustare sănătoasă, încearcă muesli sau prăjiturele din ovăz.

  2. Familia alunelor – Pline de proteine, vitamine şi minerale, precum şi de grăsimi bune, alunele reprezintă gustarea perfectă atunci când nu ai energie. Migdalele conţin minerale care stimulează energia, precum magneziul şi calciul. Nucile sunt bogate în potasiu, zinc şi în fier, care stimulează energia, în timp ce arahidele sunt o bună sursă de vitamina B6, care ajută organismul să folosească şi să depoziteze energia din proteinele şi carbohidraţii din alimente. Însă, indiferent de ce alegi, ai grijă să nu exagerezi, deoarece alunele au un conţinut ridicat de calorii şi de grăsimi – porţia ideală ar fi două linguri sau o mână de alune.

  3. Fructele – Bogate în vitamina C, antioxidanţi şi fibre, fructele reprezintă gustarea perfectă pentru a-ţi stimula energia. Vitamina C este esenţială pentru producerea carnitinei, o moleculă care ajută organismul să ardă grăsimi, generând energie. Din cauza deficienţei de vitamina C nu doar că te vei simţi fără vlagă, dar corpul va înmagazina grăsimea pe care nu a ars-o. Portocalele şi citricele, în general, sunt pline de vitamina C; şi bananele reprezintă o alegere minunată, fiind o bogată sursă de carbohidraţi – combustibilul preferat de organism, având şi un conţinut ridicat de potasiu, element esenţial pentru creşterea şi menţinerea organismului. Nu există fruct dăunător; cu toate acestea, consumaţi o varietate de fructe, pentru a avea o alimentaţie variată şi maximul de nutrienţi.

  4. Legumele – Mama spunea mereu „Mănâncă-ţi legumele; îţi fac bine!” şi nu minţea! Broccoli-ul, spanacul – bogate în fier, un mineral important pentru energie; sparanghelul şi varza sunt toate alimente cu un ridicat nivel de energie, fiind şi extrem de bogate în vitamine şi minerale esenţiale corpului. Şi cartofii dulci reprezintă o alegere excelentă, fiind bogaţi în carbohidraţi, dar şi în vitaminele A şi C, esenţiale pentru energie.
  5. Cerealele integrale – înlocuind orezul alb, pâinea şi pastele cu omologii lor din cereale integrale îţi vei stabiliza nivelul glicemiei. Carbohidraţii rafinaţi conţin foarte puţine fibre şi sunt greu procesaţi, în timp ce carbohidraţii nerafinaţi sunt bogaţi în fibre, ceea ce reduce ritmul în care zahărul este eliberat, aşa că nu vor mai exista acele maxime şi minime ale glicemiei şi ale nivelului energetic. De asemenea, fibrele se expandează în stomac, creându-ţi o senzaţie de saţietate care persistă. Orezul brun şi pâinea din făină integrală sunt o sursă de acid pantotenic (mai bine cunoscut sub numele de vitamina B5), ajutând organismul să extragă din alimente nutrienţii care generează energie.

  6. Peştele – Peştele reprezintă o foarte bună sursă de proteine, dar şi de vitamine şi minerale. Peştele gras, precum somon, scrumbie, păstrăv, hering, ton proaspăt, este bogat în vitaminele B6, niacină (B3) şi B12, importante pentru a transforma alimentele în energie. Peştele mai este bogat şi în magneziu, un alt mineral esenţial pentru producerea de energie. Peştele gras mai conţine şi grăsimi sănătoase omega-3, benefice pentru inimă. 

  7. Carnea roşie slabă – Carnea roşie beneficiază de multe ori de publicitate negativă, însă consumul de carne roşie slabă ajută organismul să îşi suplimentezenecesarul de proteine şi fier – ambele vitale pentru energie. Lipsa de fier poate duce la anemie, ale cărei principale simptome sunt starea de oboseală, letargia şi lipsa de energie. De asemenea, carnea este una din principalele surse de vitamina B12, esenţială pentru eliberarea de energie din alimentele consumate.

  8. Fasolea şi lintea – eliberează treptat energia şi sunt pline de fibre, care încetinesc digestia, fiind o sursă de energie mai durabilă. Fasolea şi lintea sunt bogate în fier, mineral important pentru păstrarea nivelurilor energetice, însă consumul lor nu trebuie să devină ceva monoton, putând fi incluse în sosuri, supe şi salate, fiind ingrediente foarte versatile, care conferă saţietate.

  9. Ouăle – unele dintre puţinele alimente despre care se poate spune că oferă proteine complete, conţinând toţi cei 9 aminoacizi esenţiali – care stau la temelia proteinelor din organism. Aceşti aminoacizi sunt vitali pentru a crea masă musculară ouă şi a reface ţesuturile deteriorate. Ca şi sursă bogată de proteine, ouăle sunt un excelent stimul de energie; de asemenea, deoarece energia este eliberată treptat şi lent, te vei simţi sătul mai mult timp.

  10. Usturoiul – dacă mănânci mult usturoi poate nu vei fi cel mai popular, din cauza mirosului, însă beneficiile sale pentru sănătate sunt cunoscute de secole. Această plantă ajută la reducerea stării de oboseală şi la stimularea nivelurilor energetice. De asemenea, a fost asociat cu sănătatea inimii şi cu o glicemie constantă – şi pe lângă toate acestea, dă mâncărurilor un gust minunat!



ro-RO | 23.11.2017 17:40:48 | NAMP2HLASPX02