Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Primele 2 săptămâni la schimbarea dietei

Print
Your 2-week diet change-up

Alături de mișcare și un nivel optim de hidratare, Herbalife îți recomandă un aport caloric zilnic echilibrat care să provină în proporție de până la 30 % din proteine, până la 30 % din grăsimi și până la 40 % din carbohidrați.
Această abordare nu este atât de ușoară pe cât pare. De aceea, dieteticiana noastră Susan Bowerman îți împărtășește ghidul ei în 10 pași, pentru 2 săptămâni, care te poate ajuta să adopți un plan de nutriție sănătos.

Atunci când cineva dorește să înceapă cu dreptul o nouă dietă, acest lucru îmi spune că persoana în cauză este dedicată planului pe care și l-a impus și abia așteaptă să pornească la drum. O schimbare de dietă te va ajuta să vezi rezultate, fapt care te va motiva să îți crești eforturile de a trăi sănătos și să te ții de plan.
În tot cazul, este important să îți schimbi în mod corect dieta. Nu este o idee bună să reduci prea drastic numărul de calorii, deoarece s-ar putea să îți strici echilibrul nutrițional și vei deveni obosită și înfometată, dacă nu îi vei oferi organismului cantitatea necesară de combustibil. O dietă excesiv de strictă este dificil de ținut pe termen lung.
În continuare îți ofer un ghid de 2 săptămâni pentru a porni cu dreptul, în siguranță, o dietă nouă – și anume într-o manieră care, sper eu, îți va susține noul plan de sănătate și va oferi rezultate.

1. Asumă-ți planul în scris.
Scrie toate motivele pentru care îți dorești să intri în formă și afișează-ți lista într-un loc în care să o vezi în fiecare zi, astfel încât să te poți întoarce la ea de fiecare data când simți că începi să te îndepărtezi de angajamentul luat.
2.  Planifică-ți toate mesele și gustările.
Este evident că acest lucru necesită timp, dar rezultatele vor fi pe măsura efortului. Atunci când pui pe hârtie un plan detaliat al meselor, acest lucru te va ajuta să îți solidifici angajamentul. Planificarea meselor înseamnă că poți lua în considerare ceea ce îți place și ceea ce nu îți place, pentru a crea o listă de cumpărături detaliată.
3. Renunță la alimentele care nu se regăsesc în planul meselor tale.
Odată ce te-ai decis ce vei mânca, este important să renunți la toate lucrurile care te-ar putea tenta. Pune-ți ordine în congelator, frigider și cămară și renunță la toate alimentele care nu se regăsesc în plan sau care crezi că te-ar putea tenta atunci când îți pierzi motivația.
4. Mănâncă de cinci ori pe zi
Încearcă să iei trei mese principale și două gustări mici pe zi și să mănânci o dată la 3-4 ore. În acest fel, porțiile vor fi mai mici, atât la mesele principale, cât și la gustări, deoarece vei știi mereu că urmează să mănânci în câteva ore. Gustările pot fi luate la mijlocul dimineții, amiezii sau serii – însă amintește-ți să planifici în avans pentru a nu ajunge să apelezi la gustări nesănătoase, cu aport ridicat de calorii.
5. Mănâncă acasă.
Este comod să mănânci în oraș, dar vei avea mult mai mult control dacă vei pregăti totul acasă în primele două săptămâni de mâncat sănătos. Poate fi dificil să estimezi în mod corect caloriile consumate atunci când mănânci în oraș – deseori nu cunoști 100 % din ingrediente sau dimensiunea precisă a porției. Atunci când îți prepari singură toate mesele este mult mai simplu să ai în vedere consumul caloric zilnic.
6. Înlocuiește două mese pe zi cu un înlocuitor de masă.
Există nenumărate produse ce înlocuiesc o masă, inclusiv shake-urile Formula 1 Herbalife®. Sunt convenabile deoarece reprezintă o porție de mâncare controlată, echilibrată din punct de vedere nutrițional și nu trebuie să îți mai pui întrebări cu privire la conținutul caloric. În plus, aceste shake-uri sunt delicioase, ceea ce înseamnă că nu te vei simți ca și când te privezi de mâncare plină de savoare. Dacă obiectivul tău este scăderea în greutate, pentru multe persoane este mai simplu să înceapă o dietă nouă atunci când înlocuiesc două mese cu un shake și apoi servesc o cină echilibrată și sănătoasă.
7. Mănâncă același meniu în fiecare zi.
La începutul unei diete, disciplina este cheia. Multe persoane consideră că le este mai ușor dacă mănâncă același meniu în fiecare zi, în primele două săptămâni. Planifică ceea ce vei mânca, cât vei mânca și calculează caloriile, astfel încă să știi exact cât consumi în fiecare zi. Atunci când nu trebuie să iei decizii în legătură cu mâncarea ta, nu îți vei face griji că faci greșeli în ceea ce privește număratul caloriilor și tentațiile reprezentate de alternativele nesănătoase.
8. Mănâncă mai multe legume decât fructe și mai multe fructe decât alimente bogate în amidon.
În primele două săptămâni încearcă să consumi doar carbohidrați din legume. Limitează-ți consumul de fructe la doar una sau două porții pe zi și renunță la alimente bogate în amidon. Legumele conțin cele mai puține calorii per porție, dar oferă senzația de sațietate și sunt nutritive. Mănâncă așadar salate și legume gătite din plin. Folosește fructele ca gustare, adaugă-le în shake-urile tale proteice sau savurează-le ca desert, după masă.
9. Începe prânzul și cina cu o salată.
Atunci când îți începi prânzul și cina cu o salată cu dressing ușor, te vei umple rapid fără să consumi prea multe calorii. Legumele ocupă mult spațiu în stomac, iar dacă mănânci mai întâi salată, ai mai mult control asupra mărimii generale a porțiilor. De asemenea, dacă vei mânca mai multe feluri îți vei încetini ritmul în care mănânci, ceea ce reprezintă un avantaj.
10. Începe orice masă cu un pahar de apă.
Un pahar de apă nu îți va umple stomacul prea tare – sau prea mult timp – dar multe persoane îl consideră de ajutor. Mai mult, având în vedere că nu bem atât de multe lichide pe cât ar trebui, atunci când ne începem fiecare masă cu un pahar cu apă punem bazele unui obicei sănătos.

Susan Bowerman este Director în Educație pentru Nutriție la Herbalife și dietetician autorizat în domeniul sportiv.



ro-RO | 26.04.2018 20:04:34 | NAMP2HLASPX02