Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Schimbă-ți programul de antrenament cu ajutorul Samanthei Clayton

Print
Claytons_fitness_makeover_100x100
O schimbare a programului de antrenament pas cu pas

Notează-ți obiectivele
Întreabă-te ce trei obiective specifice vrei să atingi anul acesta și notează-le. Asigură-te că ai la dispoziție
o modalitate de a-ți monitoriza progresul, așa cum sunt cântăritul sau măsuratul.

Cu cât este mai specific obiectivul tău, cu atât mai bine. Dacă este vorba despre o activitate nouă, începe încet. Fii practic și realist în privința țelurilor propuse. Indiferent care ar fi ele, notează-le. Multe persoane mi-au spus că pot să își atingă obiectivele legate de mișcare atunci când acestea sunt specifice și își pot monitoriza parcursul. Scrie undeva ce înseamnă obiectivul tău pentru tine. Înseamnă să ai mai multă energie, să arăți mai bine sau să atingi un anumit număr de minute de mișcare? Cu cât creezi mai multe oportunități pentru a măsura și nota succesele de pe parcursul anului, cu atât ai mai multe șanse să faci o schimbare în stilul tău de viață.

Uită de trecut
Este timpul să renunți la orice dietă în care ai eșuat sau la planurile legate de mișcare din trecut și să îți lași mintea să se conecteze la prezent. Acum că ți-ai notat obiectivele, încearcă să le pui în practică. Este timpul să te concentrezi doar asupra zilei de azi și să lași trecutul să fie trecut. Odată ce ți-ai luat angajamentul de a fi prezent în alegerile din ziua de azi, va fi mai ușor să ai succes. Când te trezești dimineața, gândește-te că astăzi este singura zi care contează (chiar dacă, să zicem, ai deviat de la dieta ta în seara precedentă). Renunță la promisiunile legate de mâine. Fă ceea ce contează pentru tine chiar AZI.

Schimbă-ți ora antrenamentelor
Dacă te antrenezi mereu dimineața, încearcă să adaugi cel puțin o sesiune de antrenament pe săptămână după amiaza sau vice-versa. Dacă nu faci niciodată sport dimineața, încearcă să adaugi în program o oră de sport dimineața. Câteodată, corpul tău are nevoie să fie scos din rutina lui obișnuită. Este posibil chiar să descoperi că o anumită parte a zilei este mai bună pentru tine decât credeai inițial. Cu toții suntem diferiți iar corpurile noastre funcționează mai bine la ore diferite ale zilei. Experimentează și încearcă să identifici partea zilei în care te simți cel mai treaz și mai plin de energie, transformând aceasta perioada în cea în care te antrenezi de obicei. Poate că vei reuși să te antrenezi mai bine, să arzi mai multe calorii și să obții mai multe beneficii din programul tău de antrenament.

Crește intensitatea
Cine spune că trebuie să petreci ore multe la sală pentru a-ți atinge obiectivele legate de mișcare? Menține-ți antrenamentele scurte și intense! Măcar de două ori pe săptămână fă un antrenament pe intervale care te forțează să rămâi fără suflu. Când nivelul de intensitate este ridicat, sesiunile pot dura și doar 15-30 de minute. Astfel de antrenamente sunt perfecte pentru cei cu programe ocupate care folosesc mereu aceeași scuză de a nu avea suficient timp pentru a face sport.

Adaugă greutăți
Antrenamentele scurte și eficiente ar trebui să reprezinte noua ta abordare a sportului, mai ales dacă ai un stil de viață ocupat. Creșterea masei musculare trebuie să constituie o componentă esențială a oricărui program de scădere sau creștere în greutate. Dacă folosești deja greutăți în programul tău de sport, încearcă să le crești. Dacă însă abia începi, asigură-te că utilizezi o greutate confortabilă care îți permite să menții o formă bună. Nu-ți fie teamă să te „umfli” de la utilizarea greutăților. În opinia mea, a ridica greutăți prea mici, ce nu reprezintă o provocare timp de multe repetări, este o pierdere de timp prețios!

Rămâi activ
Este esențial să îți programezi zile de odihnă pentru a-i permite corpului să își revină de pe urma efortului cauzat de exerciții. Multe persoane înțeleg însă greșit conceptul unei zile de odihnă. Nu înseamnă că trebuie să petreci întreaga zi stând liniștit! Scopul tău într-o zi de odihnă este să reduci oboseala dobândită ca urmare a ridicării de greutăți sau efectuării de exerciții cu efort crescut, și nu să nu te mai miști deloc. Oricine trebuie să fie activ minim 30 de minute zilnic, în fiecare zi. Umple-ți zilele de odihnă cu activități amuzante precum mersul pe bicicletă, o plimbare în natură sau o sesiune de înot. Derulează activități cu impact redus, astfel încât să arzi caloriile în exces, dar să nu te surmenezi.

Distrează-te făcând sport
Crearea de obiceiuri bune și a unui program solid de sport este esențială în special când începi un plan nou, dar nu trebuie să fii previzibil și plictisitor! Când simți că te blochezi în aceeași rutină veche, deseori te deconectezi mental și devii mai puțin productiv în ceea ce faci. Anul acesta, ține-ți corpul în șah încercând noi activități, schimbându-ți stilul în care te antrenezi, distrându-te cu un nou partener de sport sau adăugând săptămânal câte o provocare. Cu cât îți vei face antrenamentele mai distractive și mai atractive, cu cât abia le vei aștepta și te vei ține de ele. Sportul nu trebuie să fie plictisitor pentru a fi eficient!

Scris de Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha este director pentru Educație în Fitness la Herbalife


ro-RO | 17.10.2018 22:04:54 | NAMP2HLASPX01