Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Care este cel mai bun moment pentru a face mişcare?

Print
Best time to workout


Scuza pe care o aud cel mai des pentru a nu face mişcare este „lipsa timpului”. Pentru fiecare scuză cu „de ce nu ai timp”, există mai multe motive pentru care ar trebui să îţi faci. În cele 24 de ore ale unei zile cred cu tărie că fiecare dintre noi poate să strecoare câteva exerciţii; e nevoie doar de puţină planificare.
Însă sunt la fel de eficiente momentele când faci sport? Şi ce moment ar trebui să alegi pentru a avea cele mai bune rezultate? Iată instrucţiunile mele pentru cum să alegi intervalul de timp care ţi potriveşte cel mai bine, şi cum să foloseşti eficient timpul.
Găseşte-ţi „fereastra optimă de performanţă”
Organismul fiecăruia dintre noi are propriul său ritm natural, creat printr-o combinaţie de obiceiuri şi rutine; unii sunt matinali, în timp ce alţii abia se pornesc dimineaţa, indiferent de ora la care s-au culcat. Când vine vorba de mişcare fizică, eu cred că organismul are o fereastră optimă când dă cele mai bune rezultate.
Pentru un antrenament de succes, trebuie să ai energie şi să te simţi bine. Pentru a-ţi afla fereastra optimă de performanţă, fă o evaluare pe perioada a câtorva săptămâni şi pune-ţi o întrebare cheie: când simţi că ai cea mai multă energie? Dimineaţa devreme, înainte de prânz, spre după-amiază sau mai târziu?

Eşti o persoană matinală?
De obicei tind să recomand antrenamentele dimineaţa, pentru că atunci organismul este odihnit, sistemul nervos funcţionează la capacitate maximă şi ai mintea limpede. Şi este firesc ca atunci când muşchii sunt bine odihniţi să te forţezi puţin mai mult la sală.
Dacă te consideri o persoană matinală, are sens să te antrenezi la primele ore ale dimineţii, înainte de a începe să oboseşti de la activităţile cotidiene. Dacă ai un program aglomerat, fă un antrenament exploziv de fitness dimineaţa devreme, pentru a te asigura că nu intervine nimic între tine şi mişcare.
Însă nu recomand antrenamentele de dimineaţă dacă te porneşti mai greu sau dacă la primele ore eşti ameţit sau neîndemânatic. Evită încă un stres suplimentar – antrenamentul dimineaţa –şi alege un alt moment al zilei când eşti cu adevărat treaz, pentru a face sport.
Sfat: Chiar dacă nu eşti o persoană matinală, încearcă să respiri adânc de câteva ori în timp ce te pregăteşti pentru o nouă zi. Câteva întinderi uşoare vor da un imbold circulaţiei, iar tu te vei simţi mai treaz.

Ai chef de o sesiune de antrenament după-masa?
Dacă ai mai multă energie după-amiaza, profită de acest interval şi fii activ! Sesiunile de antrenament de după-amiaza sunt extrem de eficiente dacă tinzi să ai mai multă energie după anumite activităţi, pentru că îţi pot impulsiona productivitatea şi puterea de concentrare pentru restul zilei.
Sfat: Dacă vrei să te antrenezi la prânz sau la începutul după-amiezii, consumă o gustare sănătoasă în a doua parte a dimineţii. Trebuie să te alimentezi corespunzător pentru a avea energie toată ziua.
Însă, dacă nivelul de energie scade seara, sau dacă pe la 5-7pm începi să te simţi obosit, îţi sugerez un antrenament dimineaţa devreme sau seara târziu.

Treaz seara?
Pentru „păsările de noapte” cel mai bine este să îşi facă timp de lase antrenamentele pe seara. Acesta poate fi un moment foarte bun, deoarece te ajută să te relaxezi şi să scapi de stresul de peste zi, având, în acelaşi timp, grijă de corpul tău.
Însă antrenamentele târzii nu sunt mereu o idee bună. Dacă te simţi obosit, odihna este mai bună decât un antrenament solicitant. Activităţile fizice intense, realizate atunci când eşti obosit, cresc riscul de accidentare; şi trebuie să fii foarte atent în timpul antrenamentelor, mai ales dacă intenţionezi să foloseşti greutăţi. Dacă acesta este singurul moment din zi când îţi faci timp pentru sport, încearcă ceva mai uşor, cum ar fi mersul sau yoga. Lasă antrenamentele intense pentru week-end sau pentru atunci când eşti mai în formă.
***
Momentul cel mai bun pentru a te antrena diferă de la o persoană la alta. Alege-l pe cel care se potriveşte cel mai bine organismului şi stilului tău de viaţă. Asigură-te că eşti prezent şi cu mintea la antrenament: să te gândeşti la afaceri sau să parcurgi în minte lista de cumpărături, în timp ce faci sport, nu reprezintă cel mai bun mod în care îţi foloseşti timpul şi energia. Dacă eşti presat de timp, fă antrenamente mai scurte, dar concentrează-te mai mult – o mişcare pe care chiar te-ai concentrat este mult mai bună decât două la care mintea ţi-a zburat aiurea.
Şi, în final, asigură-te mereu că te-ai alimentat corespunzător pentru respectiva activitate. Hidratează-te şi odihneşte-ţi organismul după fiecare antrenament, pentru a avea rezultate optime.
Scris de Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha este Director Fitness Education la Herbalife.



ro-RO | 18.06.2018 13:37:55 | NAMP2HLASPX03