Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

4 semne care îți arată că ești gata să crești intensitatea

Print
4 signs you’re ready to increase workout intensity

Corpul tău este pregătit pentru mai mult? Uită-te după aceste semne care îţi spun că este momentul să creşti intensitatea antrenamentelor. Dacă începi să îţi asculţi organismul şi înţelegi când este momentul să creşti intensitatea exerciţiilor fizice, vei evita acel odios punct de stagnare în antrenamentul fizic.

Exerciţiile fizice trebuie să fie progresive. Pe măsură ce organismul se adaptează la solicitările programului tău de antrenament, trebui să răspunzi şi tu, crescând puţin intensitatea. Un astfel de antrenament te va ajuta să devii mai bun şi să ai rezultate în timp.
Sportivii se antrenează de ani de zile în cicluri care presupun o creştere a intensităţii, duratei sau greutăţilor, pentru că s-a constat că aşa se îmbunătăţeşte condiţia organismului. Ca antrenor personal şi instructor pentru exerciţiile de grup, consider că toată lumea are de câştigat dacă îşi adaptează programul de antrenament odată la câteva luni.
Corpurile noastre răspund diferit la noile programe de exerciţii. Mulţi încep să vadă rezultate doar după ce au urmat un plan, cu consecvenţă, timp de 6-8 săptămâni. Atunci când începi să te antrenezi pentru prima dată, schimbările fizice şi indicatorii care arată că, din punct de vedere fizic, are loc o îmbunătăţire, sunt destul de vizibili. Însă, pe măsură ce îţi intri în formă, devine mai greu să îţi dai seama când este momentul să creşti provocarea.
Caută aceste semne care te anunţă dacă antrenamentul tău are nevoie de un imbold, şi iată câteva sfaturi pentru a creşte intensitatea.

Simţi că e uşor
Dacă înainte programul ţi se părea destul de greu, însă acum a devenit uşor, este momentul să creşti dificultatea.
Sfat: Dacă abia ai început noul program de câteva săptămâni, introdu exerciţii de echilibru, pentru a lucra şi grupele mici de muşchi, care ajută la stabilizare. Încearcă să foloseşti o minge de bosu pentru genuflexiuni, ca să te concentrezi mai bine.

Ritmul cardiac
Dacă înainte, când erai pe banda de alergat sau făceai exerciţiile cardio, rămâneai fără suflare, dar acum poţi cu uşurinţă să şi vorbeşti în timp ce le faci,mai mult ca sigur rezistenţa ta cardiovasculară a crescut. Pentru a te forţa mai mult şi a arde mai multe calorii, creşte intensitatea.
Sfat: Creşte durata antrenamentului cardio, pentru a avea o rezistenţă mai bună. Pentru mai multă forţă sau mai multe calorii arse, creşte viteza sau unghiul de înclinare.
Sfat privind siguranţa: Monitorizează-ţi ritmul cardiac, pentru a te asigura că rămâne în parametri normali pentru vârsta şi forma în care te afli (majoritatea echipamentelor cardio au un grafic care te ajută în acest sens). Impulsionează-te pentru a avea rezultate mai bune: însă nu te forţa prea mult, prea repede.

Greutăţile sunt prea uşoare
Dacă ridici greutăţi şi ţi se par prea uşoare, posibil că va trebui să pui mai mult. În general, dacă ridici greutăţi foarte uşoare şi faci multe repetări, organismul tău nu va fi supus unei provocări prea mari. Foloseşte-ţi mai eficient timpul, crescând greutatea.
Sfat: Alege o greutate cu care să poţi face 10-12 repetări, corect. Ultimele 3-4 ar trebui să se simtă ca o adevărată provocare. O recomandare bună este o creştere cu 10% a greutăţilor, la 3-4 săptămâni. Repetiţia este esenţială pentru a stăpâni bine exerciţiile şi pentru a dezvolta masă musculară, aşa că, atunci când începi pentru prima dată, fii atent(ă) la alegerea greutăţii de început. Dacă pare prea uşor, creşte intensitatea.

Plictiseala
Dacă antrenamentul tău nu te mai inspiră sau motivează, e momentul să îl schimbi!
Sfat: Încearcă o nouă clasă, care oferă provocări pentru minte şi te ţine ocupat(ă). Exerciţiile care lucrează mai mult de o grupă musculară în acelaşi timp, sau cele care includ secvenţe de mişcări complexe au şanse mai mari să ţină plictiseala la distanţă. Adori să alergi? Include o provocare legată de timp, sau alege un traseu pitoresc, care să te inspire.
***
Nu uita că un element important al oricărui plan bun de fitness este o nutriţie echilibrată. Fă efortul de a te asigura că rezultatele tale evoluează, ascultându-ţi corpul şi aflând când este momentul să faci o schimbare.

Scris de Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha este Director Fitness Education la Herbalife



ro-RO | 21.01.2018 18:05:12 | NAMP2HLASPX03