Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Greutate vs. masa musculară

Print
Weight vs. muscle mass

Cât de des te cântărești? Numărul de pe cântar fluctuează atât de des încât te simți dezamăgit de progresul realizat? Greutatea ta actuală depinde într-o mare măsură de ponderea de grăsime și masă musculară a corpului tău.

Mass media ne transmite deseori că a cântări mai puțin este întotdeauna mai bine pentru noi, ceea ce ar însemna că cu cât avem mai puține kilograme, cu atât suntem mai sănătoși. Însă acest lucru nu este adevărat. Sănătatea și starea de bine nu pot fi măsurate doar prin intermediul numărului indicat de cântar.

Atunci când persoanele care fac sport în mod regulat încep să vadă că greutatea de pe cântar crește, răspunsul lor favorit este deseori că „masa musculară cântărește mai mult decât grăsimea.” Totuși, din punct de vedere tehnic, această accepțiune nu este corectă. Un kilogram de mușchi cântărește exact la fel de mult ca unul de grăsime, însă mușchii ocupă mai puțin spațiu decât grăsimea. De aceea, chiar dacă arăți slab, dacă te antrenezi și ridici deseori greutăți, s-ar putea să cântărești mai mult decât se așteaptă ceilalți, deoarece corpul tău conține mai multă masă musculară și prezintă o pondere relativ redusă de grăsime.
Pentru a te ajuta să te simți mai bine în privința numărului ce apare pe cântar, nu uita că greutatea este doar atât - un număr - și că singur, acesta nu semnifică prea mult.

Nu ceda presiunii cântarului

Cu toții trebuie să evităm să ne descurajăm în timpul călătoriei noastre către un stil de viață sănătos și activ. Gândurile negative pot fi foarte descurajatoare. Am observat că atunci când o persoană se cântărește constant, ea poate fi determinată să renunțe mai ușor la noul stil de viață asumat, înainte că organismul să fi avut șansa să răspundă sau să se adapteze la noile obiceiuri sănătoase.

Nu renunța la calea pavată cu sănătate

Nu ar trebui niciodată să îți oferi opțiunea de a renunța dacă nu îți place numărul afișat de cântar. Trebuie să îți cunoști mai bine corpul. Este important să ai o abordare pozitivă în descoperirea treptată a propriului organism. Dacă îți monitorizezi rezultatele și nu te bazezi doar pe cântar, îți va crește motivația și îți vei putea continua călătoria.

Schimbă-ți stilul de viață, nu te baza pe mici modificări rapide

Ca să îți menții o compoziție sănătoasă a corpului, trebuie ca stilul tău de viață să fie complet focusat. Acesta include o nutriție echilibrată, activitate fizică regulată (de rezistență, forță, flexibilitate) și managementul stresului. Trebuie să le ai pe toate în vedere atunci când îți stabilești obiectivele în materie de sănătate. Este important să înțelegi că sportul nu poate fi folosit ca substitut pentru o dietă nesănătoasă. Va trebui să te antrenezi intens ca să arzi suficiente calorii pentru a înclina balanța în favoarea scăderii în greutate. Găsește timp ca să îți echilibrezi viața, deoarece acest factor este esențial pentru a te menține pe drumul cel bun.

Păstrează în minte obiectivele antrenamentului

Atunci când încerci să îți schimbi compoziția corpului, trebuie să eviți pierderea masei musculare asociată deseori cu scăderea în greutate. Poți reuși acest lucru dacă efectuezi exerciții ce cresc masa musculară și consumi o dietă echilibrată, bogată în proteine.
Atunci când faci eforturi în a obține o proporție bună de masă musculară, îți vei crește forța și vei avea o formă de invidiat, nu vei fi doar slab.
Pentru multe persoane, a realiza că obiectivul lor este mai curând să se simtă sănătoase și să arate bine, decât să obțină un număr mai mic pe cântar, le va ajuta să facă mai mult sport și să își judece rezultatele în funcție de cum arată și se simt. Încercarea de a reduce grăsimea corporală, de a îmbunătăți densitatea musculară, de a-ți îngusta talia și de a arăta și te simți mai bine, reprezintă un obiectiv mult mai bun decât obținerea unui număr pe cântar.



ro-RO | 19.07.2018 06:01:46 | NAMP2HLASPX04