Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

ÎNCEARCĂ PRODUSELE
Solicită un Membru
AFLĂ DESPRE
OPORTUNITATEA DE AFACERE
Solicită un Membru


Transformarea programului sportiv: 6 pași pentru a fi în formă

Print
Fitness makeover: 6 steps to get fit now!

În discuțiile legate de obiective, aud multe persoane determinate să ajungă la forma dorită în acest an. Uneori, succesul depinde doar de o abordare corectă – sau de o transformare a programului sportiv – pentru a-ți atinge obiectivele de fitness. Citește în continuare cei 6 pași care îți vor face planul de antrenament mai eficient.

Dacă citești acest articol și ești conștient că este greu să scapi de obiceiurile vechi, atunci este timpul să ai o nouă abordare și să îți reîmprospătezi rutina de antrenament! O transformare a programului tău sportiv poate fi exact elementul de care ai nevoie pentru a te motiva și a deveni mai entuziast cu privire la intrarea în formă. Unele schimbări pot părea simple, dar atunci când este vorba despre a avea o mai bună formă fizică și de a deveni mai sănătos, chiar și micile diferențe pot fi semnificative. Este timpul să îți impui noi obiceiuri sănătoase, ce vor determina rezultate pozitive!

O transformare a programului de sport: pas cu pas
1. Notează-ți obiectivele pe hârtie
Stabilește 3 obiective specifice pe care dorești să le atingi și notează-le pe o hârtie. Asigură-te că ai cum să îți monitorizezi progresul, de exemplu prin cântărire sau măsurare.
Cu cât obiectivele tale sunt mai specifice, cu atât mai bine. Dacă ești novice în ceea ce privește sportul, nu îți propune scopuri prea ambițioase. Fii practic și realist, și indiferent de ceea ce îți propui, notează-ți. Multe persoane mi-au spus că le-a fost mai ușor să își atingă obiectivele, odată ce le-au stabilit în mod precis și au fost capabile să își urmărească progresul. Cu cât îți creezi mai multe oportunități de a-ți măsura și înregistra succesul pe parcursul anului, cu atât ai mai multe șanse de a face o schimbare reală în stilul tău de viață.

2. Uită de trecut
Este timpul să renunți la toate dietele care au eșuat și la planurile de antrenament din trecut și să îți ancorezi mintea în prezent. După ce ți-ai notat obiectivele, treci la fapte pentru a le atinge. Odată ce îți asumi angajamentul de a fi prezent în alegerile de astăzi, drumul tău către succes va fi mai lin. În fiecare dimineață când te trezești, spune-ți că astăzi este singura zi care contează (chiar dacă seara precedentă nu ai respectat restricțiile dietei tale). Nu mai fă promisiuni de genul „încep de mâine”. Pune în practică ceea ce îți dorești cel mai mult chiar AZI.

3. Variază-ți programul
Dacă obișnuiești să te antrenezi dimineața, încearcă să adaugi cel puțin o sesiune de exerciții de după-amiază pe săptămână, sau vice-versa. Uneori, corpul tău are nevoie să fie scos din rutina sa obișnuită, și s-ar putea să realizezi că o anumită parte a zilei este pur și simplu mai bună pentru tine decât credeai inițial. Suntem cu toții diferiți, iar corpurile noastre funcționează mai bine la anumite ore, astfel încât este important să experimentăm pentru a identifica partea zilei în care ne simțim cel mai în formă și mai plini de energie. Nu poți să știi niciodată – poate că vei descoperi că poți da mai mult randament, arde mai multe calorii și obține mai multe beneficii din antrenament. Atunci când te blochezi într-o rutină repetitivă, de multe ori te deconectezi la nivel mintal și devii mai puțin productiv. Încearcă să îți menții corpul într-o stare de perpetuă surprindere schimbându-ți stilul de antrenare, distrându-te cu un nou partener de exerciții sau adăugând câte o nouă provocare sportivă în fiecare săptămână. Dacă te vei distra când te antrenezi, vei avea mai multe motive să te bucuri de fiecare nouă ședință și să te ții de planul stabilit.

4. Crește intensitatea
Cine spune că ai nevoie de ore întregi petrecute la sala de sport pentru a-ți atinge obiectivele legate de forma fizică? Antrenamentele trebuie să fie scurte și plăcute, sau și mai precis – scurte și cu transpirație din plin! Fă de cel puțin 2 ori pe săptămână un antrenament pe intervale care te forțează să rămâi fără suflu. Dacă nivelul de intensitate este ridicat, sesiunea poate fi limitată la 15-30 de minute. Un astfel de antrenament este perfect pentru cei cu program încărcat sau care cred că nu au suficient timp pentru a se antrena. Nu îți mai găsi scuze!

5. Adaugă greutăți
Antrenamentele scurte, eficiente, ar trebui să constituie noua ta abordare a sportului, în special dacă ai un stil de viață ocupat. Crearea unei mase musculare suple ar trebuie să constituie o parte esențială a oricărui program de scădere sau creștere în greutate. Dacă folosești deja greutăți în antrenamentele tale, ar fi bine să încerci să le crești. În schimb, dacă abia ai început, asigură-te că folosești o greutate confortabilă care îți permite să îți menții o bună formă fizică. Nu te îngrijora că vei deveni prea masiv de la ridicarea unor greutăți prea mari: consider că realizarea unui număr mare de repetiții cu greutăți prea mici, care nu reprezintă o provocare, este pur și simplu o pierdere de timp prețios!

6. Menține-te activ
Programarea unor zile de odihnă este esențială pentru a-i permite organismului să își revină din stresul la care este supus din cauza sportului. Multe persoane înțeleg greșit conceptul unei zile de repaus. Nu înseamnă că trebuie să stai toată ziua nemișcat; scopul tău într-o zi de odihnă trebuie să fie reducerea stresului cauzat de ridicarea greutăților sau de efectuarea unor exerciții de mare impact, nu de a nu te mai mișca deloc. Cu toții trebuie să încercăm să fim activi în fiecare zi, timp de minim 30 de minute. Umple-ți restul zilelor cu activități amuzante, precum plimbări cu bicicleta sau pe jos ori înot, și alege activități cu impact scăzut, astfel încât să arzi calorii, dar să nu te surmenezi.
 ***
Scopul meu este de a te ajuta să îți maximizezi efectele antrenamentelor efectuate și să găsești un program care ți se potrivește. Sper că cei 6 pași îți vor oferi o abordare proaspătă privind îmbunătățirea formei fizice. Mult succes!
Scris de Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha este director pentru Educație în Nutriție și Fitness la Herbalife



ro-RO | 25.09.2018 04:46:24 | NAMP2HLASPX03