Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

ÎNCEARCĂ PRODUSELE
Solicită un Membru
AFLĂ DESPRE
OPORTUNITATEA DE AFACERE
Solicită un Membru


Simți nevoia să te relaxezi? Fă-ți timp pentru yoga…

Print
Yoga_relaxation_100

Cu toate că este un tip de antrenament cu impact redus, yoga oferă provocări potrivite atât pentru novici în ale sportului, cât și pentru atleți profesioniști. Te ajută să îți calmezi mintea și corpul, îți întinde mușchii și îți crește flexibilitatea. Cele trei stiluri de yoga prezentate în continuare te pot ajuta să devii mai puternică și să te relaxezi…

Hatha Yoga încurajează conexiunea dintre minte și trup și reprezintă o practică tradițională ce se concentrează asupra controlării respirației și calmării minții prin meditație. Este excelentă datorită mișcărilor lente, controlate și focalizate și constituie stilul meu preferat de yoga pentru un antrenament complet mental. El este ideal pentru orice începător, deoarece accentul principal se pune asupra alinierii corpului.

Ashtanga Yoga este un stil dinamic disponibil în multe variante, care se bazează în mod tradițional pe un set de mișcări fluente. Fiecare dintre ele este conectată la respirație; o mișcare se realizează în timp ce inspiri, următoarea în timp ce expiri. Indiferent de studioul de yoga la care mergi, fluxul mișcărilor va fi același. Odată ce te-ai perfecționat în mișcările de bază, va trebui să te concentrezi asupra practicii respirației. Stilul Ashtanga este calmant și te ajută să scapi de stres, reprezentând în același timp o provocare fizică care îți va fortifica mușchii și te va ajuta să îți menții concentrarea.

Bikram sau Hot Yoga reprezintă o provocare atât la adresa minții, cât și a corpului și se bazează îndeaproape pe practica tradițională Ashtanga, la care se adaugă un element suplimentar de dificultate, dat fiind faptul că încăperea în care se desfășoară antrenamentul este încălzită la între 37.7 și 40.5 grade Celsius. Căldura te face să transpiri și îți îmbunătățește flexibilitatea. Mișcările fluente efectuate în căldură îți provoacă întreg organismul, sculptându-ți brațele, abdomenul și picioarele. Pe mine personal mă ajută și la nivelul puterii mentale și a voinței, deoarece este o provocare pentru mine doar simplul fapt de a rămâne în încăpere. Multe studiouri folosesc muzica pentru a te ajuta să îți menții motivarea. (Păstrează în vedere faptul că acest tip de exercițiu este intens și nu se recomandă începătorilor. Consultă întotdeauna un medic înainte de a participa.)

Yoga pentru forță și calmare
Indiferent de tipul de yoga ales, consider că oricine poate beneficia de pe urma fortificării mentalului concomitent cu creșterea forței fizice. Suita relaxantă de mișcări de întindere descrisă mai jos îți va calma mintea și îți va fortifica și întinde mușchii. Aceste mișcări inspirate din yoga pot fi utilizate pentru a te ajuta să te relaxezi după o zi stresantă și reprezintă o modalitate excelentă de a începe ziua, eliberându-ți mintea și stabilind un ton pozitiv pentru ziua ce urmează.
• Începe cu câteva respirații purificatoare, întinzând brațele deasupra capului. Ridică brațele în timp ce inspiri și adu-le la loc în centru, în dreptul inimii (palmele împreunate în fața pieptului), în timp ce expiri. Respiră de cinci ori; expiră toată tensiunea și stresul acumulate în timpul zilei.
• Apleacă-te din șolduri încet în față, apucându-te cu mâinile de cotul opus. Lasă-ți capul să atârne și balansează-l la dreapta și la stânga, eliberând presiunea de la nivelul gâtului, a capului și a articulațiilor.
• Când ești pregătită, apropie mâinile de podea și deplasează-le în față până când corpul se află într-o poziție confortabilă de „scândură” (mișcarea ridicată de la flotare). Menține postura, inspiră adânc și, pe măsură ce expiri, coboară încet menținând presiunea asupra tricepșilor (îndoaie coatele și menține restul corpului nemișcat). Întinde apoi brațele, împinge șoldurile în față și către podea, ridică capul spre cer și simte întinderea în șolduri. Această postură din yoga este cunoscută drept „câinele care privește în sus”.
• După câteva respirații, coboară în postura „câinele care privește în jos”: sprijină-te în degetele de la picioare, împinge-te în spate cu ajutorul brațelor, ridică șoldurile și apropie călcâiele de podea. Corpul ar trebui să formeze un „V” inversat, iar ochii să privească în spatele picioarelor. Fă-te confortabilă în această poziție. Dacă vrei să te întinzi și mai bine, ridică unul dintre picioare către cer, fă o pauză, apoi coboară corpul înapoi în poziția de flotări și apropie genunchiul de cotul opus. Fă o pauză și repetă pe cealaltă parte.
• Coboară în „scândură”, apoi poziționează-te pentru o „scândură laterală”. Rotește-ți corpul spre stânga, sprijinindu-te de brațul drept (și întins), cu picioarele și călcâiele suprapuse – stângul deasupra dreptului. Întregul corp trebuie îndreptat spre stânga, cu brațul ridicat în aer. Ridică șoldurile și bucură-te de întindere. Rămâi în poziție timp de trei respirații, apoi schimbă partea. În continuare, apropie picioarele de mâini și ridică-te încet în picioare, suprapunând încetul cu încetul fiecare vertebră.
• Odată ce ai ajuns în picioare, coboară în poziție medie de genuflexiuni, apropiind palmele în fața pieptului. Păstrând genunchii îndoiți și palmele împreunate, răsucește-ți corpul spre dreapta, deplasând cotul stâng peste genunchiul drept. Menține postura și bucură-te de întindere. Repetă pe cealaltă parte.
Repetă această secvență de câte ori ai nevoie pentru a te relaxa. Această rutină rapidă de yoga îmi limpezește mintea și mă ajută să mă destind după o zi dificilă.
Scris de Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha este director pentru Educație în Fitness la Herbalife.



ro-RO | 17.10.2018 22:04:42 | NAMP2HLASPX01