Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

ADEVĂRUL despre exercițiile pentru arderea caloriilor

Print
How much exercise does it REALLY take to burn off

Ești conștientă de numărul de minute de exerciții de care ai nevoie pentru a arde caloriile ingerate odată cu un cheeseburger sau un baton de ciocolată? Dieteticiana noastră Susan Bowerman îți dezvăluie numărul de calorii ale alimentelor tale preferate și echivalentul lor în mișcare…

Dacă ai grijă de silueta ta, probabil că verifici numărul de calorii de pe majoritatea alimentelor și că folosești informația respectivă pentru a te decide dacă le poți mânca fără a depăși nivelul maxim de calorii pe care ți le aloci zilnic. Totuși, oricât de util ar fi să cunoști conținutul caloric al unui aliment, nu este întotdeauna ușor să privești în perspectivă numărul respectiv. Îți prezint așadar în continuare un alt unghi din care să privești caloriile pe care le consumi: în loc să le privești ca pe un număr, ar putea fi util să realizezi cât de multe exerciții va trebui să faci pentru a arde caloriile din alimentele pe care urmează să le mănânci.
Să spunem că te-ai hotărât să consumi zilnic 1 500 de calorii și ai mâncat un mic dejun rezonabil în valoare de circa 300 de calorii. Se apropie ora prânzului și iei în considerare să iei o masă copioasă care te-ar putea costa aproximativ 800 de calorii. Ai putea să te gândești: „800 de calorii sună mult, dar probabil că ar merge, dacă aș fi atentă restul zilei.” Crezi însă că ai lua aceeași decizie dacă ai fi conștientă că pentru a arde acele 800 de calorii trebuie să înoți non stop timp de aproape două ore?
Dovada…
Cercetătorii1 au testat această idee pe 300 de studenți: li s-a oferit unul din trei meniuri diferite, toate conținând aceleași alimente și băuturi. Unul dintre meniuri nu avea informații calorice, altul indica numărul caloriilor pentru fiecare tip de aliment, iar cel de-al treilea lista caloriile și echivalentul lor în mișcare. Li s-a indicat, de exemplu, că trebuie să meargă alert timp de 50 de minute pentru a arde caloriile aferente unei porții de inele prăjite de ceapă. (Mersul alert a fost utilizat ca echivalent în exerciții, deoarece oricine se poate raporta la acest tip de mișcare).
Studenții care primiseră indicația privind numărul caloriilor meniului au mâncat aproximativ aceeași cantitate de calorii ca studenții care nu primiseră nicio informație în legătură cu ceea ce mănâncă. În alte cuvinte, faptul că au văzut numărul respectiv nu a avut un prea mare impact asupra alegerii alimentelor consumate. În schimb, cei care au primit și lista echivalentelor în mișcare au luat decizii alimentare mai atente și au consumat mai puține calorii (cu circa 160 de calorii mai puține per masă) față de cei care nu au primit nicio informație calorică.
Un studiu similar2 a fost efectuat pentru a dovedi dacă adolescenții iau hotărâri diferite de consum în ceea ce privește băuturile bogate în zahăr consumate, în funcție de echivalentele în mișcare ale caloriilor pe care acestea le conțin. În acest caz, în mai multe supermarketuri au fost expuse diferite mesaje. Unul dintre acestea lista pur și simplu conținutul caloric al băuturii zaharoase, altul indica caloriile ca procent din doza recomandată zilnică, iar al treilea făcea trimitere la echivalentul în mișcare al caloriilor conținute de băutură, ca de exemplu: „Știai că trebuie să alergi circa 50 de minute pentru a consuma caloriile consumate atunci când bei o sticlă de băutură carbogazoasă sau de suc de fructe?”
Rezultatele au arătat că atunci când era indicat doar conținutul de calorii, adolescenții au fost mai puțin tentați să cumpere băuturi bogate în zahăr, însă atunci când apăreau informații și despre echivalentul în exerciții fizice, șansa ca ei să mai cumpere băuturile a scăzut cu peste 50 %. Impresionant!

Echivalentele în calorii și mișcare ale unor alimente populare
Poate că nu te-ai gândit niciodată la mâncarea ta astfel, însă aceasta este șansa ta să testezi această perspectivă. Îți prezentăm mai jos câteva „echivalente în mers alert” pentru o serie de alimente pe care le consumi în fiecare zi. Să sperăm că dacă ești conștientă de numărul de minute pe care trebuie să le mergi în ritm alert pentru a arde caloriile aferente, te vei gândi de două ori înainte de a apela la mâncare nesănătoasă!”
Notă: numărul de calorii arse este bazat pe o greutate corporală de 68 kg. Persoanele cu o greutate mai mare vor arde mai multe calorii pe minut; cele cu o greutate mai mică vor arde mai puține calorii pe minut.



Pentru a arde caloriile din…
Trebuie să mergi în stil alert non stop timp de…
30 de chipsuri (200 de calorii)33 minute
Dublu cheeseburger cu bacon (1250 de calorii)208 minute
2 felii de pizza cu salam (650 de calorii)108 minute
Brioșă mare cu afine (500 de calorii)84 minute
750 ml băutură carbogazoasă cu zahăr (250 de calorii)42 minute
Pahar de înghețată de vanilie (525 de calorii)88 minute
Prăjitură mare cu bucăți de ciocolată (450 de calorii)75 minute
Cafea mare  cu frișcă (580 de calorii)97 minute
Chiflă cu cremă de brânză + cafea medie mocha (800 de calorii)133 minute
Porție de tort de ciocolată cu glazură (550 de calorii)92 minute
30g brânză cheddar + 8 biscuți sărați (150 de calorii)25 minute
Sandwich cu șuncă, ouă, brânză (475 de calorii)80 minute
Morcov mediu (25 de calorii)4 minute
Ceașcă de zmeură (65 de calorii)11 minute
4 cești de spanac crud (30 de calorii)5 minute
½ de grepfruit mediu (40 de calorii)7 minute

Susan Bowerman este Director în Educație pentru Nutriție la Herbalife și dietetician autorizat în domeniul sportiv.
1 James A, Adams-Huet B, Shah M. Am J Health Promot. 2014 Feb 27. [Epub ahead of print]

2 Bleich SN, Herring BJ, Flagg DD, Gary-Webb TL. Am J Public Health. 2012 102:329-35.



ro-RO | 18.06.2018 13:40:01 | NAMP2HLASPX03