Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Cum să folosești mâncarea pentru a-ți îmbunătăți atenția

Print
food_article_100

Îți dorești să fii mai atent? Pentru a-ți menține energia mentală și concentrarea trebuie să consumi alimentele potrivite în momentul potrivit. Următoarea dată când ai o stare proastă sau ești demotivat, gândește-te puțin în urmă. Când ai mâncat ultima dată? Ce ai mâncat? Ai băut o cantitate suficientă de lichide? Săritul peste mese, mesele dezechilibrate și deshidratarea îți pot consuma din energia mentală și concentrare. (Și nu uita că parte din ecuație sunt și odihna și dormitul în condiții adecvate).

Ce este energia mentală?
Aceasta include starea ta generală de spirit și nivelul de motivare, precum și atenția și capacitatea de concentrare. Când „motorul” tău mental este dat peste cap, sunt multe șanse ca vina să fie purtată de dieta ta. În continuare, îți prezentăm câteva sfaturi…

Ce trebui să mănânci ca să îți menții energia mentală la un nivel ridicat pe tot parcursul zilei?

 – Mănâncă carbohidrații buni
Glucoza este derivată din carbohidrații din dietă. După ce au fost descompuși în timpul procesului digestiv, carbohidrații pătrund în sânge sub forma glucozei (sau „glicemie sanguină”), care oferă combustibil pentru creier. Dat fiind faptul că este activ 24/7, creierul necesită o cantitate mare de energie și un flux continuu de combustibil. În acest sens, încearcă să te rezumi la carbohidrații găsiți în fructe, legume și cereale integrale pentru a oferi creierului tău nutrienții de care are nevoie. Aceste alimente bogate în fibre necesită timp pentru a fi digerate, iar glucoza este eliberată astfel treptat în sistem. Pe de altă parte, o masă bogată în carbohidrați procesați (precum cei prezenți în alimentele pline de amidon și zahăr) se digeră relativ rapid, cauzând o creștere rapidă a glicemiei, apoi o scădere la fel de dramatică. Această „prăbușire” a glicemiei te poate face să te simți obosit mental.
– Alimentează-ți creierul la intervale regulate de timp
Dat fiind faptul că necesită un sursă constantă de glucoză, pentru creier este important să mănânci la intervale regulate de timp pe parcursul zilei, pentru a împiedica scăderea energiei mentale la un nivel prea scăzut. Mănâncă mese mici și/sau gustări la fiecare 3-4 ore.
 – Începe ziua cu micul dejun
Sunt multe de spus despre importanța micului dejun. Un motiv suplimentar pentru a te bucura de o masă la primele ore ale zilei este de a-i oferi creierului energie. În timpul somnului, creierul a fost ocupat, lăsându-te cu un rezervor gol de energie până dimineața. Fă-i o favoare creierului tău și începe-ți ziua cu un mic dejun bine echilibrat, care include micro și macronutrienții esențiali.
 – Acoperă-ți necesarul proteic
Chiar dacă creierul nu folosește proteinele în mod direct cu rol de combustibil, el consumă aminoacizi derivați din proteinele consumate. Recomandarea este de a obține până la 30 % din caloriile zilnice din proteine, așa că asigură-te că incluzi proteine provenite din carnea de pasăre, pește, lactate, nuci și leguminoase în dieta ta zilnica, pentru ca organismul să continue să dea randamentul dorit. Proteinele „complete” sunt cele mai bune, ca de exemplu cele regăsite în proteina din soia.
 – Bea lichide
Deshidratarea ușoară poate reduce atenția și abilitatea de concentrare, iar în momentul în care te simți însetat, nivelul energiei mentale a început deja să scadă. Apa este mereu o alegere bună, dar cafeaua și ceaiul consumate în cantități moderate contribuie și ele la aportul tău zilnic de lichide. Băuturile cu conținut de cofeină te pot ajuta să te concentrezi, însă folosește-le în mod inteligent. Nu vrei să îți ignori dieta și să te bazezi doar pe cafeină pentru a trece peste zi. Trebuie să te hidratezi adecvat și să mănânci corect. Mai mult, monitorizează-ți propria reacție la cantitatea de cafeină consumată. Dacă te agită sau nu te lasă să dormi noaptea, ar fi înțelept să reduci doza.

Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan este consultant extern Herbalife.



ro-RO | 25.03.2017 04:32:39 | NAMP2HLASPX02