Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Mănânci corect şi dormi buştean

Print
Mănânci corect şi dormi buştean

Un somn liniştit noaptea ar trebui să fie unul dintre lucrurile cele mai uşoare şi mai fireşti. Însă, din cauza vieţii agitate şi a programului nebunesc, nu prea mai reuşim să mâncăm corect, iar obiceiurile alimentare proaste ne împiedică să ne bucurăm de un somn bun.

Dr. Luigi Gratton ne împărtăşeşte câteva sfaturi privind nutriţia corespunzătoare pentru a avea un somn bun.

Când suntem ocupaţi avem tendinţa să mâncăm mai puţin decât ar trebui în timpul zilei şi apoi, seara, mult mai mult decât avem nevoie. Exact pe dos faţă de cum ar trebui să facem” susţine Luigi Grattona, Masterand în Sănătate Publică şi Vice-Preşedinte Herbalife pentru Educaţia în Nutriţie.

Gratton ne sfătuieşte să fim atenţi la modul în care anumite alimente ne pot afecta obiceiul de somn. Alimentele bogate în proteine stimulează producţia de chimicale în creier, ţinându-ne alerţi, în timp ce mesele copioase luate înainte de a merge la culcare pot fi urmate de indigestie sau de arsuri la stomac – reţeta ideală pentru a te ţine treaz toată noaptea.

Mesele bogate în carbohidraţi şi sărace în grăsimi sunt digerate mai uşor, stimulând producerea mai multor chimicale în creier – acelea care ajută la relaxare şi facilitează somnul. Aşa că este bine să alegeţi un mic dejun şi un prânz bogate în proteine, pentru a fi ageri şi cu mintea limpede toată ziua şi să lăsaţi carbohidraţii pentru cină.

Pentru majoritatea oamenilor cofeina acţionează ca stimulent, aşa că o cană de cafea înainte de culcare nu prea este recomandată. Atât cofeina cât şi alcoolul pot afecta tiparele normale de somn; poate reuşeşti să adormi, dar nu pentru mult timp. Astfel, este greu să atingi acea stare de somn adânc, care este cea mai odihnitoare. Prin urmare, chiar şi după opt ore tot te vei simţi obosit dimineaţa. Mai mult ca sigur te vei şi trezi din somn de câteva ori pentru a merge la toaletă, deoarece atât alcoolul, cât şi cofeina acţionează ca diuretice.

În ceea ce priveşte gustările înainte de a merge la culcare, totul ţine de obiceiul tău. Dacă seara ai mâncat puţin şi uşor (şi devreme), atunci o gustare uşoară este în regulă, dacă tu consideri că te ajută să dormi şi îţi permiţi caloriile în plus. Sunt recomandate alimentele bogate în calciu, precum laptele sau iaurtul, deoarece acestea ajută muşchii să se relaxeze.

O nutriţie corectă pentru un somn bun:

  • Mănâncă ceva uşor la cină – salată, legume, fructe, cereale integrale sau fasole
  • Un castron cu supă de linte, o salată şi, ca desert, fructe
  • Dacă ştii că din cauza cofeinei stai treaz, evită băuturile care o conţin cu 6-8 ore înainte de culcare
  • Controlează cantitatea de alcool consumată pentru a nu-ţi afecta somnul
  • Bea cea mai mare parte a lichidelor în timpul zilei şi redu cantitatea după cină. Dacă la culcare ai de luat medicamente, bea doar puţină apă.
  • Dacă îţi place să iei gustări înainte de culcare, include alimente bogate în calciu, pentru a relaxa muşchii
  • Cana de lapte cald este, pe bună dreptate,  un remediu vechi de când lumea împotriva insomniei


ro-RO | 19.07.2018 06:34:40 | NAMP2HLASPX04