Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

O nouă abordare pentru dieta ta

Print
A fresh approach to your diet
Mănâncă mai bine – după propriul tău gust

În cele din urmă, componentele de bază ale unei diete sănătoase sunt, de fapt, destul de simple – proteine cu conținut redus de grăsimi, o cantitate mare de legume și fructe, amidon sub forma cerealelor integrale sau a leguminoaselor, puține grăsimi „bune” pentru aromă și lichide in vederea  menținerii nivelului de hidratare. Apoi, toate aceste ingrediente trebuie integrate într-un program de mese cu care vei fi mulțumit!
Cheia acestei strategii este de a identifica alimente care îți plac cu adevărat și care, concomitent, îți fac și bine. Ai încredere în mine, ele există! Având la dispoziție mii de alimente din care să alegi, ar trebui să poți găsi – experimentând puțin – o multitudine de preparate care să te satisfacă.
Doar pentru că toată lumea mănâncă kale (iar tu, poate nu știi cum arată), nu înseamnă că trebuie sa mănânci și tu. Există multe alte legume cu frunze verzi pe care le poți încerca și care au un profil nutritiv similar. A consuma ceva ce urăști – doar pentru că ți-ar face bine – nu garantează că te va convinge sa consum pe termen lung.

Șase sfaturi pentru o dietă mai bună
Alege proteine sănătoase

Una dintre problemele legate de proteinele pe care trebuie să le mănânci este că, dacă nu ești atent, poți ajunge să consumi o dată cu ele și o cantitate mare de grăsimi. Dacă îți plac fripturile grase, cârnații și carnea tocată de vită, poți începe să te gândești cu ce ai fi dispus să le înlocuiești. Un prim pas ușor ar fi să renunți la carnea tocată de vită și să mănânci piept de pui tocat – diferența nu este atât de evidentă. Când ești pregătit, încearcă să adaugi mai mult pește în dieta ta. Începe cu ceva ce îți este cunoscut – acest lucru poate însemna pentru tine creveți sau conserve de ton. Gândește-te la rețetele tale din fiecare zi și vezi unde poți înlocui carnea mai grasă cu aceste produse – poate într-un sos de paste, un wrap sau un taco. Este comod să folosești fasolea fiartă la conservă, care are un gust delicat și un conținut extrem de redus de grăsimi – poți prepara o tocană vegetariană, o poți adăuga în supe sau pasa în blender împreună cu puțin ulei de măsline și usturoi. Poți încerca, de asemenea, tofu – are o aromă subtilă care se potrivește bine cu supe și mixuri de legume la tigaie, ori poți încerca să coci tofu la cuptor.

Mănâncă mai multe fructe și legume


Cei care nu consumă suficiente fructe și legume spun deseori că nu este din cauză că nu le plac – ci pentru că deseori nu le au la îndemână sau că ele se strică înainte de a le mânca sau găti. Cel mai simplu este să îți umpli congelatorul cu pachete de fructe și legume congelate – dat fiind faptul că acestea sunt la fel de nutritive ca cele proaspete – și nu trebuie să îți fie teamă că se strică. Apoi, este ușor să adaugi fructe în shake-ul tău proteic sau în iaurtul pe care le consumi  la micul dejun sau să adaugi legume în supe, omlete și. Ține un bol cu fructe proaspete pe bufetul din bucătărie și legume gata tăiate în frigider; dacă vor fi vizibile și gata de consum, vei fi încurajat să le mănânci. Fă-ți un țel din a mânca un fruct sau o legumă la fiecare masă sau gustare. Atunci când ieși în oraș la masă, comandă o porție dublă de legume și renunță la preparatele bogate în amidon. Poți, de asemenea, să îți începi masa cu o salată colorată ori o supă de legume. În plus, adoptă obiceiul de a mânca la desert fructe. În cazul în care gustul este ceea ce te oprește din a consuma o cantitate suficientă de legume, găsește moduri noi de a le condimenta.

Înlocuiește cerealele rafinate cu cereale integrale


Aceasta este probabil una dintre cele mai facile modalități de a-ți îmbunătăți dieta. Atunci când înlocuiești cerealele rafinate (precum pâinea albă, orezul alb, pastele rafinate, lipiile din făina albă) cu cereale integrale, vei obține un plus nutritiv și mai multe fibre. Poți găsi alternative din cereale integrale la aproape toate produsele obișnuite: paste integrale, orez brun, lipii din mălai și pâine 100% integrală. În ceea ce privește garniturile, poți experimenta cu alte tipuri de cereale, precum quinoa sau orez sălbatic.

Consumă cantități mici de grăsimi sănătoase


Grăsimile – chiar și cele „bune” – conțin multe calorii. De aceea ar trebui să te concentrezi asupra reducerii cantității generale de grăsimi, ținându-te departe de snacksuri bogate în grăsimi, deserturi și preparate prăjite – permițându-ți în același timp cantități mici de grăsimi sănătoase care îți furnizează necesarul de acizi grași. Nucile, avocado, uleiul de măsline și rapiță sunt considerate a fi mai sănătoase decât alte grăsimi, așa că găsește modalități de a le include în dieta ta. Cu avocado poți înlocui cu succes maioneza și untul, iar nucile – în cantități mici – pot aduce o cantitate sănătoasă de grăsimi în salate, preparate vegetariene, cereale calde sau iaurt. În loc să utilizezi uleiuri extrase din cereale, folosește ulei de măsline sau de rapiță atunci când gătești.

Bea mai multă apă sau ceai


O bună nutriție și o cantitate mare de lichide merg mână în mână. Apa deține o multitudine de funcții în organism – nu în ultimul rând, te ajută să digeri mâncarea și transportă nutrimentele către celule. Dacă nu bei suficiente lichide, încearcă să îți formezi ca obicei să ai mereu o sticlă de apă la îndemână pe parcursul zilei. Dacă nu îți place apa simplă, înlocuiește-o cu ceai sau prepară-ți propria apă, adăugând în ea fructe proaspete sau felii de castravete ori ierburi pentru aromă.

Consumă gustări mai sănătoase


A consuma gustări nu este ceva rău dacă o faci cum trebuie. Un snack bine ales te poate ajuta să nu ți se facă extrem de foame între mese (și astfel, poți evita să mănânci prea mult când te așezi, în sfârșit, la masă). O gustare reprezintă o oportunitate pe timpul zilei de a strecura un plus de proteine, legume, fructe sau chiar lactate bogate în calciu. În mod ideal, ar fi bine să alegi o combinație de proteine și carbohidrați pentru a avea o  sațietate cât mai mult timp. Îți poți lăsa frâu liber creativității sau te poți baza pe o porție rapidă de fructe proaspete, legume proaspete cu hummus, nuci, fasole, batoane proteice sau iaurt.

Susan Bowerman este director pentru Educație în Nutriție la Herbalife și specialist autorizat în nutriție sportivă.


ro-RO | 18.06.2018 13:39:22 | NAMP2HLASPX03