Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Ce trebuie să mâncaţi şi să beţi după antrenamentul fizic?

Print
What to eat and drink after exercising

Refaceţi nivelurile de lichide şi de săruri după antrenament
Atunci când faceţi exerciţii fizice, transpiraţia provoacă pierderea de săruri importante de organism – precum sodiul şi potasiul – care trebuie înlocuite. Mulţi sportivi de performanţă se cântăresc înainte şi după antrenament, pentru a-şi da seama de cantitatea de lichide care trebuie înlocuită. Pentru fiecare jumătate de kilogram pe care o pierdeţi în timpul activităţii, trebuie să beţi aproximativ 2-3 pahare de lichide (sau aproximativ un litru de lichide pentru fiecare kilogram pierdut).

Ce trebuie să beţi după antrenamentul fizic
Apa este bună ca înlocuitor pentru lichide, având în vedere că veţi mânca după aceea – însemnând că veţi obţine carbohidraţi, sodiu (şi probabil puţin potasiu) din alimentele consumate. Băuturile pentru sportivi sunt excelente deoarece asigură nu doar lichidele şi carbohidraţii (unele au chiar şi puţine proteine – de care organismul dvs. are de asemenea, nevoie), ci şi echilibrul potrivit de săruri pierdute prin transpiraţie. De obicei, au un gust uşor dulce care vă încurajează să beţi mai mult.

Organismul dvs. are nevoie de carbohidraţi după antrenamentul fizic
După un antrenament greu, organismul dvs. a consumat o cantitate mare de carbohidraţi – combustibilul primar care asigură funcţionarea muşchilor – şi este important să vă realimentaţi cât mai curând posibil. Cantitatea recomandată este de aproximativ 1,4 grame de carbohidraţi per kilogram de greutate corporală. Aceasta înseamnă aproximativ 100 de grame de carbohidraţi pentru o persoană care cântăreşte 75 de kg. Carbohidraţii sănătoşi – fructele, cerealele integrale şi carbohidraţii naturali din produsele lactate – constituie un început bun pentru gustările de după antrenament.

Organismul dvs. are nevoie de proteine după antrenamentul fizic
O
cantitate mică de proteine este, de asemenea, importantă pentru refacere deoarece ajută la stimularea reparării şi creşterii muşchilor după un antrenament fizic. Nu este nevoie de o cantitate mare – aproximativ 10 grame de proteine sunt suficiente. Masa sau gustarea ideală după antrenament conţine o combinaţie de carbohidraţi sănătoşi şi proteine şi, din acest motiv, sportivii apelează în mod frecvent la un sandwich cu pâine din cereale integrale, o porţie de iaurt şi fructe, un shake proteic din lapte şi fructe sau băuturi cu o formulă specială pentru recuperare.

Sincronizarea este importantă după antrenamentul fizic
Atunci când faceţi exerciţii fizice, muşchii dvs. devin foarte sensibili la nutrienţii disponibili – iar această sensibilitate este limitată în timp. Din acest motiv, mulţi sportivi care doresc să îşi optimizeze refacerea musculară acordă atenţie acestei „ferestre metabolice” – perioada de timp de aproximativ 30-45 de minute de după antrenament în care ar trebui să încercaţi să consumaţi carbohidraţi şi proteine. Pe parcursul acestei perioade critice după antrenament, celulele musculare sunt mai sensibile la efectele insulinei – un hormon care ajută la transportarea aminoacizilor (de la proteine) în celule. Insulina conduce, de asemenea, carbohidraţii în celule unde este depozitată sub forma glicogenului. Acest depozit de carbohidraţi poate fi apoi utilizat pentru a furniza energie muşchilor care lucrează în următoarea rundă de exerciţii.

Editat de Susan Bowerman, expertul în nutriție al Herbalife și dietetician autorizat



ro-RO | 19.07.2018 06:30:55 | NAMP2HLASPX03