Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

Motivație pentru sport: 12 motive să te antrenezi chiar azi!

Print
fitness motivation

Te chinui să găsești motivația de a face sport în această săptămână? Nu ești suficient de motivat de ideea de a încăpea într-o anumită ținută sau de a închide cureaua mai ușor? În cazul în care cauți motive pentru a intra în formă, îți prezentăm 12 idei care îți vor oferi motivație chiar azi!

Dat fiind faptul că se apropie sărbătorile, cu toții avem nevoie de o doză mai mare de motivație pentru a rămâne concentrați asupra obiectivelor noastre ce privesc sănătatea și forma fizică. Vorbesc deseori despre beneficiile de sănătate interne asociate cu un stil de viață sănătos și activ. Motivul esențial pentru care trebuie să facem sport și să avem o dietă nutritivă este de a ne îmbunătăți sănătatea. Deseori, este mai ușor să ne motivăm gândindu-ne la felul în care arătăm, dar acest lucru se schimbă pe măsură ce înaintăm în vârstă. Atunci pare că trebuie să muncim de două ori mai mult și să fim de două ori mai disciplinați pentru a obține aceleași rezultate ca atunci când eram mai tineri. Cu toții trebuie să acceptăm schimbarea, iar corpurile noastre se schimbă continuu atât la exterior, cât și în interior. Însă dorința de a fi sănătoși nu ar trebui să se schimbe niciodată


12 motive să te antrenezi chiar azi

1: Sănătatea inimii: activitatea cardiovasculară este bună pentru inimă. Inima este un mușchi, iar forțarea ei de a munci mai intens timp de câteva zile pe săptămână îți poate îmbunătăți sănătatea. Dacă faci mișcare cardiovasculară în mod regulat, îți vei putea scădea pulsul în stare de repaus, lucru ce are un impact pozitiv pe termen lung.

2: Piele strălucitoare:  atunci când te antrenezi, îți crește fluxul sanguin din corp. Este posibil ca strălucirea pe care o capeți după antrenament să nu dureze o zi întreagă, dar vei radia imediat după sesiune. Dacă ești norocos, această strălucire sănătoasă te va face să arăți și să te simți excelent.

3: Postură îmbunătățită: dacă vei face mișcare în mod regulat, vei deveni mai conștient de postura ta. Pe măsură ce devii mai încrezător în corpul tău și mai conștient de mișcările pe care le faci, îți dai mai bine seama de ceea ce te face să te simți bine la nivel fizic. Lenevitul ar putea deveni un obicei al trecutului. Ca un bonus, o postură bună te face să arăți mai înalt.

4: Mai puține dureri: dacă ai articulații dureroase și înțepenite cauzate de faptul că stai pe scaun toată ziua, mișcarea regulată te va ajuta să scapi de aceste simptome. Articulațiile imobile tind să devină și dureroase. Odată ce te miști mai des, îți vei varia tipul de mișcări folosite, iar mobilitatea obținută îți va ușura viața cotidiană.

5: Compoziția îmbunătățită a corpului: atunci când mișcarea devine parte din stilul tău de viață, vei începe să observi schimbări în felul în care arăți și te simți. Probabil că vei scăpa de grăsimea corporală și îți vei crește masa musculară. Nu vei arăta doar mai bine, ci corpul va deveni mai eficient în a arde calorii. Un corp cu un procent ridicat de masă musculară are nevoie de mai multe calorii pentru a-și susține activitatea zilnică față de unul de aceeași greutate, cu un procent mai mare de grăsime.

6: Te simți mai fericit:
atunci când faci mișcare te simți mai fericit în viața de zi cu zi. Unul dintre motive este legat de producția unei cantități mai mare de endorfine și alte substanțe în timpul antrenamentelor prelungite și/sau de intensitate ridicată, dat fiind că aceste cantități produse depind de durata și de intensitatea antrenamentului. Endorfinele sunt considerate  hormonii fericirii, având abilitatea de a reduce durerea și de a crea o senzație de bunăstare. De asemenea, s-ar putea să te simți mai fericit deoarece ai grijă de corpul tău. Faptul că simți că ai realizat ceva te poate face, de asemenea, să simți că trăiești mai bine.

7: Îți controlezi greutatea: antrenamentele pot preveni creșterea excesivă în greutate și te pot ajuta să menții trendul de scădere în greutate. Atunci când faci mișcare, arzi calorii. Cu cât este mai intensă activitatea, cu atât arzi mai multe calorii.

8: Mai multă energie
: activitatea fizică regulată îți poate crește forța musculară și anduranța. Atunci când te antrenezi, organismul trebuie să alimenteze mușchii cu o cantitate mai mare de oxigen și de combustibil, lucru care forțează sistemul cardiovascular să se adapteze și să lucreze mai eficient. Atunci când inima și plămânii lucrează mai eficient, ai mai multă energie să te achiți de activitățile de zi cu zi.

9: Crește forța mentală
:  Antrenamentele realizate în mod regulat te pot ajuta să îți crești funcția cerebrală. Nenumărate studii au demonstrat că exercițiile cardiovasculare pot crea neuroni noi (neurogeneză) și îmbunătăți performanțele cerebrale generale.  Studiile sugerează că un antrenament dur poate crește și nivelurile unei proteine derivate la nivel cerebral (cunoscută drept BDNF) în corp. Se crede că BDNF ajută la luarea deciziilor și la o capacitate îmbunătățită de învățare.

10: Mai puțin stres: mișcarea poate avea rolul unei diversiuni temporare de la stresul cotidian. Atunci când faci sport sau te distrezi derulând diferite activități, în general nu te gândești la lucrurile din viața ta care sunt dificile. Atunci când folosești o parte din ziua ocupată pentru a te concentra asupra ta, îți poți reduce senzațiile de stres. Un nivel redus de stres te poate ajuta în procesul de scădere în greutate, deoarece unele persoane folosesc deseori mâncarea pentru a combate stresul.

11: Cunoști oameni noi: mișcarea îți oferă oportunitatea de a interacționa social, oportunitate care ar putea să lipsească în viața ta. Începerea unei noi activități te poate ajuta să găsești un nou cerc de prieteni sau să îți ofere o alternativă sănătoasă de a te reconecta la prieteni vechi. Deseori ieșim la masă pentru a socializa, dar o activitate fizică este mult mai recomandată pentru talia ta!

12: Dormi mai bine:  Mișcarea te poate ajuta să îți îmbunătățești obiceiurile legate de somn din mai multe motive. Pe de o parte, antrenamentele îți cresc temperatura bazală a corpului. Pe măsură ce scade la nivel normal, te vei simți mai relaxat și pregătit de somn. Dat fiind faptul că mișcarea te poate ajuta să îți scazi nivelul de stres, s-ar putea să și adormi mai repede.


Scris de Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha este directoare în Educație pentru Fitness la Herbalife

                                           

i Intensive lifestyle intervention improves cardio metabolic and exercise parameters in metabolically healthy obese and metabolically unhealthy obese individuals. Can J Cardiol. 2014 Apr;30(4):434-40.

ii González-Alonso J, Crandall CG, Johnson JM. The cardiovascular challenge of exercising in the heat. J Physiol. 2008 Jan 1;586(1):45-53.

iii Dinas PC, Koutedakis Y, Flouris AD. Effects of exercise and physical activity on depression. Ir J Med Sci. 2011 Jun;180(2):319-25.

iv van Praag et al. Exercise, energy intake, glucose homeostasis, and the brain. J Neurosci. 2014 Nov 12;34(46):15139-49.

v Heyman et al. Intense exercise increases circulating endocannabinoid and BDNF levels in humans--possible implications for reward and depression. Psychoneuroendocrinology. 2012 Jun;37(6):844-51.

vi Kredlow MA, Capozzoli MC, Hearon BA, Calkins AW, Otto MW. The effects of physical activity on sleep: a meta-analytic review. J Behav Med. 2015 Jun;38(3):427-49.

vii Horne JA, Staff LH. Exercise and sleep: body-heating effects. Sleep. 1983;6(1):36-46.

viii Eime et al. A systematic review of the psychological and social benefits of participation in sport for adults: informing development of a conceptual model of health through sport. Int J Behav Nutr Phys Act. 2013 Dec 7;10:135.

 



ro-RO | 10.12.2018 02:53:24 | NAMP2HLASPX04