Site-ul www.herbalife.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea de către dumneavoastră a Politica privind fișierele cookie. Politica privind fișierele cookie »

Politica noastră de confidențialitate a fost actualizată. să faceți clic aici pentru a o citi.

ÎNCEARCĂ PRODUSELE
Solicită un Membru
AFLĂ DESPRE
OPORTUNITATEA DE AFACERE
Solicită un Membru


Care sunt beneficiile proteinelor din soia?

Print
Care sunt beneficiile proteinelor din soia

Ce este soia?

Boabele de soia – de fapt, legumele boabe în general – nu sunt foarte des întâlnite în regimurile alimentare din Occident. Cu toate acestea, de secole alimentele din soia – precum brânza tofu, miso și tempeh – fac parte din regimurile alimentare din Asia de Est, unde sunt apreciate nu doar pentru versatilitatea lor, ci și pentru proprietățile lor nutritive.

Soia este foarte bogată în nutrienți

Deși toate legumele boabe conțin proteine, boabele de soia sunt pe primul loc în ce privește calitatea proteinelor. Proteinele sunt compuse din mici blocuri numite aminoacizi. Unii aminoacizi sunt esențiali pentru sănătate – de aceea trebuie să îi luăm din alimente, întrucât corpul nostru nu îi poate produce. Proteinele care conțin toți aminoacizii esențiali sunt așa-numitele ”proteine complete” – soia conține una dintre puținele proteine complete din lumea vegetală.
Boabele de soia au grăsimi saturate puține și ca toate alimentele vegetale, nu conțin colesterol. Boabele de soia oferă aport de calciu, magneziu, fosfor, potasiu, vitamina B și grăsimi omega-3.
Dacă dorești să introduci mai multe proteine din plante în alimentație, poate ar trebui să încerci soia. Având la dispoziție o gamă variată de produse din soia, acum este mai ușor ca niciodată. Iată câteva dintre cele mai apreciate produse din soia.

Produse din soia

Edamame sunt boabe de soia crude. Le găseșți în general în congelatoarele magazinelor alimentare, ca păstăi sau decorticate. După ce sunt fierte pentru scurt timp în apă sărată, pot fi mâncate ca gustare sau adăugate în supe și salate.
Tempeh se obține din boaba de soia semi-gătite, fermentate și apoi presate în formă de blocuri. Datorită faptului că tempeh este un produs fermentat, reprezintă o sursă de “bacterii bune” sau probiotice. Tempeh are aromă de carne și o textură fermă care îi permite să își păstreze forma, de aceea este un ingredient excelent pentru salate și mâncăruri prăjite.
- Miso este o pastă obținută din boabe de soia fermentate (prin urmare conține probiotice) care se folosește ca bază pentru supe, dar și ca ingredient în sosuri, dressing pentru salate și sosuri marinate. Există mai multe tipuri de miso, iar culoarea poate varia între galben deschis și maro închis. Miso deschisă la culoare este în general mai puțin sărată și mai puțin aromată decât cea închisă la culoare.
- Laptele de soia este obținut din boabe de soia uscate, care sunt înmuiate în apă până sunt rehidratate, și apoi măcinate în apă. Laptele rezultat este comercializat ca atare sau transformat în iaurt. O porție de 250 ml de lapte de soia sau iaurt de soia conține 7 grame de proteine. Poți să bei laptele de soia simplu sau să-l folosești ca înlocuitor pentru laptele obișnuit în majoritatea rețetelor sau sake-urilor proteice.
Boabele de soia prăjite sunt o gustare delicioasă, dar pot fi adăugate și în salate sau peste cereale. Boabele de soia prăjite (și untul de boabe de soia prăjite, obținut din boabe de soia prăjite și măcinate) conțin ceva mai multe proteine și ceva mai puține grăsimi decât arahidele (sau untul de arahide).
- Pudra proteică de soia și înlocuitorii de carne se obțin din făină de boabe de soia din care s-a extras mare parte din grăsimi. Pudra pot fi adăugată în piureuri sau amestecată cu fulgi de ovăz, iar înlocuitorii de carne pot fi folosiți în diverse rețete în locul cărnii de porc sau de pasăre.
Tofu este practic o brânză obținută din lapte de soia. Textura variază de la tare la moale, iar aroma este foarte fină – de aceea tofu este combinația perfectă pentru orice, de la sosuri picante la fructe dulci. Brânza tofu de consistență tare este bună pentru grătar sau preparate prăjite, în timp ce brânza moale, mai cremoasă este bună pentru piureuri sau servită ca desert cu fructe, îndulcit.

 



ro-RO | 10.12.2018 03:48:31 | NAMP2HLASPX03